izpis_h1_title_alt

Umetnost in kritika kultur strahu v luči kognitivne sociologije
ID Krpič, Tomaž (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20063-4_Krpic.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Avtor opredeli pojem kulture strahu v luči kognitivne sociologije, pri čemer izhaja iz Zerubavelove tipologije strategij kognitivnega mišljenja. Značilnost toge strategije mišljenja je postavljanje natančnih in nespremenljivih meja mentalnim kategorijam, kar posledično vodi k postavljanju strogih in nepropustnih meja tudi v družbenem svetu. Maligna oblika toge strategije kognitivnega mišljenja je kognitivna podlaga različnim oblikam šovinizma, etnocentrizma, ksenofobije, homofobije in drugim kulturam strahu. Umetnost temelji na poljubni strategiji kognitivnega mišljenja. Avtor ugotavlja, da je umetnost idealna forma kritike maligne oblike toge strategije kognitivnega mišljena, ker s pomočjo moralnega reda, utemeljenega nauniverzalnih človekovih pravicah, spreminja togo v prilagodljivo strategijo kognitivnega mišljenja. Avtor prikaže svoje ugotovitve na primeru filma Vinka Möderndorferja Predmestje.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2006
Št. strani:Str. 523-539
Številčenje:Letn. 43, št. 3/4
PID:20.500.12556/RUL-22512 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.7:7
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:25315165 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1156
Število prenosov:106
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Author defines concept of culture of fear through the frame of reference of cognitive sociology. He uses Zerubavel's typology of the mind. Rigid mind refers to construction of exact and unchangeable mental categories. In addition, rigid mind gives rise to strict and supposed unchangeable social borders of a particular society. Malign form of rigid mind is a foundation forany chauvinism, ethnocentrism, xenophobia, homophobia, and many other forms of culture of fear. On the other hand, art is closely connected to fuzzy mind. Author's conclusion is that art is almost an ideal form of critique of culture of fear, for it is capable of transforming rigid mind into flexible mind. Critical art does this by applying moral order that stems from the principles of universal human rights. Author illustrates his theoretical findings applying them to Vinko Möderndorfer's movie Predmestje (Suburb).


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj