izpis_h1_title_alt

Odprtost pomenu kot temelj upanja v vzgoji in izobraževanju
ID Vodičar, Janez (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (381,41 KB)
MD5: 049946CF16332BEA9ED6A45E2C541A7D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/bogoslovni-vestnik/bogoslovni-vestnik-81-2021-4 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Vzgoja in izobraževanje sta vedno povezana z upanjem. Vendar je to v konkretne vzgojno-izobraževalne cilje vključeno redko. Članek s pomočjo razumevanja telesa in procesa spoznavanja pri Paulu Ricoeurju izpostavlja možnost vzgoje za upanje. To je mogoče le v možnosti odpiranja lastnih perspektiv, ki izhajajo iz osnovnih pomenov. Še posebej kateheza mora v konkretni telesnosti ter ujetosti v prostor in čas odpirati potrebo po upanju. Iz poziva papeža Frančiška po globalnem vzgojnem dogovoru je izpeljana potreba po preseganju vzgoje, ki se osredotoča zgolj na izobraževanje. Prenovljena vloga učitelja, ki bo gradil na zaupanju s pomočjo poglobljenega osebnega odnosa, je dober začetek vzgoje za upanje. Kakor ravna Jezus ob srečanju s Samarijanko, tako lahko deluje tudi katehet – da bo vodil k spremembi omejene perspektive in gradil na upanju, ki zavezuje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:upanje, vzgoja za upanje, kateheza, globalni vzgojni dogovor, pomen, odprta perspektiva
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 893-904
Številčenje:Letn. 81, [št.] 4
PID:20.500.12556/RUL-164046 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.01:27-423.79
ISSN pri članku:0006-5722
DOI:10.34291/BV2021/04/Vodicar Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:91441155 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.10.2024
Število ogledov:69
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Bogoslovni vestnik : glasilo Teološke fakultete v Ljubljani
Skrajšan naslov:Bogosl. vestn.
Založnik:Teološka fakulteta
ISSN:0006-5722
COBISS.SI-ID:8745472 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Openness to meaning as a foundation for hope in education
Izvleček:
Education is always associated with hope. However, it is rarely integrated into concrete educational goals. This article uses Paul Ricoeur’s understanding of the body and the process of cognition to show the possibility of educating for hope. This is only possible in the possibility of opening up one’s own perspectives, which are derived from fundamental meanings. In particular, catechesis must open up the need for hope in concrete corporeality and entanglement in space and time. Pope Francis’s call for a Global Compact on education derives the need to go beyond an education that focuses only on schooling. A renewed role for the teacher, built on trust through a deepened personal relationship, is an excellent start to education for hope. Just as Jesus did when he encountered the Samaritan woman, the catechist can act to bring about a shift in limited perspective and build on the hope that connects.

Ključne besede:hope, education for hope, catechesis, global compact on education, meaning, opened perspective

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj