Podrobno

The complexity of policy mirroring : the connection between international and Slovenian higher education policy discourse
ID Komljenovič, Janja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (162,06 KB)
MD5: 20DCE19E25FAE59C57177E1C9808966D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/277 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The contemporary economic imaginary of the ‘knowledge-based economy’ is changing the perception of higher education in Europe. The goals of higher education are changing and reform of institutions is predicted. The present article examines these reforms and conceptualisations of higher education by presenting the results of discourse analysis of 47 international policy documents at the European level and two comprehensive national strategies of the Republic of Slovenia for higher education, research and innovation. Based on the analysis of the European documents, the article suggests that two main discourses are constructed: a) ‘the research-based society and economy’, and b) ‘reforming the university’. These present the emergence of a new idea of higher education at the international and national levels. The article investigates the extent to which these discourses are present in Slovenian higher education policy. The findings show that Slovenian discourse hesitates to embrace them fully. In particular, the idea of the managerial university is marginal in Slovenian discourse.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:higher education policy, discursive analysis, supranational policy making, the knowledge economy, Slovenian higher education
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2012
Št. strani:Str. 9-28
Številčenje:Vol. 2, no. 4
PID:20.500.12556/RUL-51585 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378:37.014
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.277 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:9514057 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka (glej zgoraj izvorni URL). (Datum opombe: 20. 8. 2025)
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:2111
Število prenosov:263
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Založba Univerze v Ljubljani = University of Ljubljana Press
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Kompleksnost prenosa diskurzov v politike : povezava mednarodnih in slovenskih diskurzov visokošolskih politik
Izvleček:
Zdajšnji ekonomski imaginarij »ekonomije, ki temelji na znanju«, spreminja percepcijo visokega šolstva v Evropi. Spreminjajo se cilji visokega šolstva in napovedujejo se reforme institucij. V prispevku so analizirane te reforme in konceptualizacija visokega šolstva, tako da predstavimo izsledke diskurzivne analize 47 mednarodnih političnih dokumentov na evropski ravni in dveh celovitih visokošolskih, raziskovalnih in inovacijskih strategij. Na osnovi analize evropskih dokumentov članek nakaže, da sta izoblikovana dva glavna diskurza: a) »družba in ekonomija, ki temeljita na raziskovanju«, in b) »reformiranje univerze«. Diskurza predstavljata pojav nove ideje visokega šolstva na mednarodnih in nacionalnih ravneh. Članek preverja obseg, v katerem sta diskurza prisotna v slovenskih visokošolskih politikah. Izsledki kažejo, da je slovenski diskurz zadržan do tega, da bi ju popolnoma sprejel. Še zlasti ideja menedžerske univerze je v slovenskem diskurzu marginalna.

Ključne besede:visoko šolstvo, izobraževalna politika, šolske reforme, Slovenija, visokošolske politike, diskurzivna analiza, nadnacionalno oblikovanje politik, ekonomija znanja, slovensko visoko šolstvo

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj