Zdajšnji ekonomski imaginarij »ekonomije, ki temelji na znanju«, spreminja percepcijo visokega šolstva v Evropi. Spreminjajo se cilji visokega šolstva in napovedujejo se reforme institucij. V prispevku so analizirane te reforme in konceptualizacija visokega šolstva, tako da predstavimo izsledke diskurzivne analize 47 mednarodnih političnih dokumentov na evropski ravni in dveh celovitih visokošolskih, raziskovalnih in inovacijskih strategij. Na osnovi analize evropskih dokumentov članek nakaže, da sta izoblikovana dva glavna diskurza: a) »družba in ekonomija, ki temeljita na raziskovanju«, in b) »reformiranje univerze«. Diskurza predstavljata pojav nove ideje visokega šolstva na mednarodnih in nacionalnih ravneh. Članek preverja obseg, v katerem sta diskurza prisotna v slovenskih visokošolskih politikah. Izsledki kažejo, da je slovenski diskurz zadržan do tega, da bi ju popolnoma sprejel. Še zlasti ideja menedžerske univerze je v slovenskem diskurzu marginalna.
|