izpis_h1_title_alt

Pleasant and unpleasant smells in the Bible
ID Ramšak, Mojca (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (153,69 KB)
MD5: 8A6E91EA795E111A170ED9ADDB8273F4
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/edinost-in-dialog/edinost-in-dialog-79-2024-1 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
In the Bible and in various religions in general, odour appears in connection with ritual scents, offerings to God, devotion to God, the body odour of anointed bodies, and as a protective agent in the ritual fumigation of rooms. In religious texts, the deities are also described as having a pleasant smell. Incenses, which produce and spread a pleasantly fragrant smoke when burned and are used in religious ceremonies, can be divided into those of plant origin (frankincense, myrrh) and those of animal origin (ambergris), depending on the source of production. Frankincense and myrrh are the fragrances most frequently mentioned in the Bible, but they were also used in cosmetics and medicine due to their pleasant odour and disinfectant effect. Ambergris is not mentioned in the Bible, but its occasional ritual use in Christianity can be deduced from other sources. In addition to frankincense, the Bible also mentions other fragrant substances, mainly of plant origin (galbanum, mastic, cassia, cinnamon, aloe, cypress, sweet flag, saffron), various plant mixtures (nard, balsam), and mineral fragrances. On the other hand, the sacred texts also mention the stench, which is always associated with impurity and immorality. In the article, the author uses examples from the Bible to show the binary nature of odours according to their function.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:smell, malodour, religion, Bible, symbolism
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:V tisku
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 207-222
Številčenje:Letn. 79, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-164072 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-277:159.933
ISSN pri članku:2335-4127
DOI:10.34291/Edinost/79/01/Ramsak Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:211618307 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.10.2024
Število ogledov:108
Število prenosov:10
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Edinost in dialog : revija za ekumensko teologijo in medreligijski dialog
Založnik:Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut Stanka Janežiča za dogmatično, osnovno in ekumensko teologijo ter religiologijo in dialog, Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani
ISSN:2335-4127
COBISS.SI-ID:268194560 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Prijetni in neprijetni vonji v Svetem pismu
Izvleček:
V Svetem pismu in nasploh v različnih verstvih se vonj pojavlja v povezavi z obrednimi vonjavami, darovanjem Bogu, predanostjo Bogu, telesnim vonjem maziljencev in kot zaščitno sredstvo pri obrednem pokajevanju prostorov. V verskih besedilih so božanstva opisana tudi kot prijetno dišeča. Kadila, ki pri gorenju proizvajajo in širijo prijetno dišeč dim ter se uporabljajo pri verskih obredih, lahko glede na izvor pridelave razdelimo na tista rastlinskega izvora (kadilo, mira) in živalskega izvora (ambra). Kadilo in mira sta dišavi, ki ju Sveto pismo največkrat omenja, a so ju zaradi prijetnega vonja in razkužilnega učinka uporabljali tudi v kozmetiki in medicini. Ambra v Svetem pismu ni omenjena, vendar je o njeni občasni obredni uporabi v krščanstvu mogoče razbrati iz drugih virov. Poleg kadila Sveto pismo omenja tudi druge dišavne snovi, predvsem rastlinskega izvora (galbanum, mastiks, kasija, cimet, aloja, cipresa, pravi kolmež, žafran), različne rastlinske mešanice (narda, balzam) in mineralne dišave. Nasprotno pa sveta besedila omenjajo tudi smrad, ki je vedno povezan z nečistostjo in nemoralnostjo. Avtorica v članku prikaže binarnost vonjav glede na njihovo funkcijo na primerih iz Svetega pisma

Ključne besede:vonj, smrad, religija, Sveto pismo, simbolika

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj