izpis_h1_title_alt

(Mis)trusting unification : examples of East Slavic perception of the Council of Florence
ID Malmenvall, Simon (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (381,09 KB)
MD5: 416EFFFCA12021CB855F7ADAF4D827E0
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/bogoslovni-vestnik/bogoslovni-vestnik-81-2021-4 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This article discusses the religious and cultural background of the ambivalent reception of the Council of Florence (1437–1439) among the East Slavic (Rus’) ecclesiastical and political elite of the time, which was characterized by (mis)trust towards the late Byzantine pro-Western stance and unified Christianity under the authority of the pope. The author of this article accentuates the establishment of two separate (Orthodox) ecclesiastical and cultural centers, Kyiv and Moscow, as the main long-term consequence of the council in Eastern Europe. Here, special attention is given to the role of Isidore, the metropolitan of Kyiv, and two narrative texts from the mid-fifteenth century concerning the events during and after the council. The first is the polemical treatise Isidore’s Council written by the presbyter Simeon of Suzdal, while the second is the anonymous travel diary Journey to Florence. The former is defined by its ,anti-Latin‘ polemical tone, which decisively influenced the later East Slavic, particularly Muscovite, perception of unionism. On the other hand, the Journey, with its lack of any theological problematization of the council decrees, represents the first East Slavic travel diary describing social and cultural features of Central and Southern Europe.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Council of Florence, medieval ecclesiastical history, literature of Rus’, Orthodoxy, unionism
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 947-961
Številčenje:Letn. 81, [št.] 4
PID:20.500.12556/RUL-164051 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-732.3''1438/1439'':271.2
ISSN pri članku:0006-5722
DOI:10.34291/BV2021/04/Malmenvall Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:91442691 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.10.2024
Število ogledov:91
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Bogoslovni vestnik : glasilo Teološke fakultete v Ljubljani
Skrajšan naslov:Bogosl. vestn.
Založnik:Teološka fakulteta
ISSN:0006-5722
COBISS.SI-ID:8745472 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:(Ne)zaupljivo zedinjenje : primeri vzhodnoslovanskega sprejemanja florentinskega koncila
Izvleček:
Članek se posveča verskemu in kulturnemu ozadju dvoumnega sprejemanja florentinskega koncila (1437–1439) med takratno vzhodnoslovansko (starorusko) cerkveno in politično elito, ki je bilo obarvano z (ne)zaupanjem do Zahodu naklonjenega stališča poznega Bizanca in do zedinjenja krščanskega sveta pod papeževim vodstvom. Avtor članka poudarja vzpostavitev dveh ločenih (pravoslavnih) cerkvenih in kulturnih središč, to je Kijeva in Moskve, kot glavno dolgoročno posledico koncila na ozemlju vzhodne Evrope. Tu so posebej pozorno obravnavani kijevski metropolit Izidor in dve pripovedni besedili iz sredine 15. stoletja, ki zadevajo dogodke med in po koncilu. Prvo besedilo je polemični spis Izidorjev zbor, katerega avtor je duhovnik Simeon iz Suzdalja, drugo pa je anonimni potopis Potovanje v Firence. Prvo opredeljuje ,protilatinska‘ polemična ost, ki je odločilno vplivala na kasnejše vzhodnoslovansko, zlasti moskovsko, (ne)sprejemanje uniatskega pojava. Po drugi strani Potovanje z odsotnostjo teološkega problematiziranja koncilskih odlokov predstavlja prvi vzhodnoslovanski potopis, ki prinaša oris družbenih in kulturnih značilnosti srednje in južne Evrope.

Ključne besede:florentinski koncil, srednjeveška cerkvena zgodovina, staroruska književnost, pravoslavje, uniatsko vprašanje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj