izpis_h1_title_alt

Branje in digitalizacija v osnovni šoli : diplomsko delo
ID Romih, Urška (Avtor), ID Lobe, Bojana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (618,09 KB)
MD5: D999C576113ACA7E0923AAA793131280

Izvleček
Diplomska naloga govori o tem, kako se digitalizacija odraža na procesu branja osnovnošolcev. V prvem delu smo opredelili pojem digitalizacije in njen vpliv na psihološke procese pri branju. V nadaljevanju smo predstavili tudi bralno pismenost in jo povezali z dosežki slovenskih osnovnošolcev na mednarodnih testih. V empiričnem delu smo uporabili metodo sistematičnega pregleda literature, s katero smo pridobili devet enot literature, ki so ustrezali vsem raziskovalnim kriterijem. Zastavili smo si tri raziskovalna vprašanja. Največ prispevkov se je nanašalo na negativne posledice digitalizacije, ki se odražajo pri branju osnovnošolcev, kar potrjuje tudi teoretično ozadje, ki smo ga predstavili. O pozitivnih posledicah digitalizacije na branje je poročal le en prispevek, ki govori o tem, da sta višja stopnja sposobnosti digitalnega branja in zgodnji začetek uporabe IKT naprav v otroštvu pozitivno povezana. Trije prispevki so poročali o vplivu, ki ga ima proces digitalizacije skozi uporabo računalniške aplikacije na bralno in učno motivacijo pri začetnem usvajanju veščine branja pri mlajših osnovnošolcih, medtem ko digitalizacija na bralno motivacijo starejših osnovnošolcev nima vpliva.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:digitalizacija, branje, bralna pismenost, osnovnošolski otroci, sistematični pregled literature
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:U. Romih
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (33 str.))
PID:20.500.12556/RUL-163688 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.9:028:37.011.22-057.874(043.2)
COBISS.SI-ID:215589635 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.10.2024
Število ogledov:119
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Reading and digitalization in primary school
Izvleček:
The thesis is about how digitization affects the reading process of elementary school students. In the first part, we defined the concept of digitization and its impact on the psychological processes of reading. In the following, we also presented reading literacy and linked it to the achievements of Slovenian elementary school students on international tests. In the empirical work, we used the method of systematic review of the literature, with which we obtained nine units of literature that corresponded to all the research criteria. We asked ourselves three research questions. Most of the contributions related to the negative consequences of digitization, which are reflected in the reading of elementary school students, which is also confirmed by the theoretical background that we presented. Only one paper reported on the positive consequences of digitization on reading, which states that a higher level of digital reading ability and the early use of ICT devices in childhood are positively related. Three papers reported on the impact of the digitization process through the use of a computer application on reading and learning motivation in the initial acquisition of reading skills among younger elementary school students, while digitalization has no effect on the reading motivation of older elementary school students.

Ključne besede:digitalization, reading, reading literacy, primary school children, systematic literature review

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj