izpis_h1_title_alt

Pouk književnosti pri slovenščini v gimnaziji – najnovejša teoretična spoznanja in izkušnje učiteljev praktikov : magistrsko delo
ID Oražem, Nina (Avtor), ID Žbogar, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,20 MB)
MD5: 44CF816CFDA0F553846210BF730BB81D

Izvleček
V magistrskem delu analiziramo pouk književnosti pri slovenščini v gimnaziji. Pregledamo sodobne slovenske in tuje poglede na književni pouk in na osnovi tega zasnujemo anketo za gimnazijske profesorje slovenščine, s katero želimo preveriti, kako se v slovenskih gimnazijah izvaja pouk slovenščine, natančneje književnosti. V magistrskem delu najprej določimo temeljni cilj književnega pouka v gimnaziji, nato izobraževalne, funkcionalne in vzgojne cilje. Pojasnjujemo, kaj je literarna zmožnost (Žbogar 2019, 2020, Zajc 2019, 2023) in kako jo ocenjujemo (Žbogar 2022, 2023c), ukvarjamo se z literarnim branjem in vrstami literarnega branja (Žbogar 2014, 2021), posvečamo pa se tudi temeljnimi didaktičnim načelom pouka književnosti v gimnaziji (Žbogar 2014) in metodiki gimnazijskega pouka književnosti (Žbogar 2007, 2013, 2023a, 2023b, 2023c). V okviru magistrskega dela anketiramo sto gimnazijskih profesorjev slovenščine. Na koncu pa spoznanja ankete in teoretična spoznanja povzamemo v iztočnice, ki bi jih bilo mogoče upoštevati ob prenovi učnih načrtov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:literarno branje, literarna zmožnost, didaktika književnosti, pouk književnosti, problemsko-ustvarjalni pouk književnosti, gimnazija, učni načrt, metoda reševanja književnih problemov, metoda obrnjenega učenja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Oražem]
Leto izida:2024
Št. strani:242 str.
PID:20.500.12556/RUL-162357 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82:37.091.3:373.5
COBISS.SI-ID:213697027 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.09.2024
Število ogledov:152
Število prenosov:127
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teaching Literature in Slovenian Language Classes at the Gymnasium – The Latest Theoretical Insights and Teacher Experiences
Izvleček:
In this master's thesis, we analyze the teaching of literature in Slovenian language courses at the grammar school level. We review modern Slovenian and international perspectives on literary education and, based on these insights, design a survey for grammar school Slovenian language teachers to assess how literature is taught in Slovenian grammar schools. The thesis first establishes the fundamental objective of literature education at the grammar school level, followed by educational, functional, and pedagogical goals. We discuss the concept of literary competence (Žbogar 2019, 2020; Zajc 2019, 2023) and its evaluation methods (Žbogar 2022, 2023c), delve into literary reading and its various types (Žbogar 2014, 2021), and focus on the core didactic principles of grammar school literature instruction (Žbogar 2014) as well as the methodologies used (Žbogar 2007, 2013, 2023a, 2023b, 2023c). Within the framework of this thesis, we survey one hundred grammar school Slovenian language teachers. Ultimately, we synthesize the survey's findings and theoretical insights into recommendations that could be considered during curriculum revisions.

Ključne besede:Literary reading, literary competence, literature instruction, Literature teaching, problem-creative literature lesson, high school, curriculum, method of solving literary problems, flipped classroom

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj