izpis_h1_title_alt

Problemsko-ustvarjalni pouk kratke proze
ID Žbogar, Alenka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (62,60 KB)
MD5: 13D7AC6ED29D9E4D5696FB3DD725FCBC
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-23/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku avtorica definira, kaj je problemsko-ustvarjalni pouk, opisuje metode takega pouka, vlogo učitelja in učenca v njem ter podaja predloge, kako ga aplicirati v šolsko prakso. Aplicirana besedila so slovenske kratke zgodbe in novele zadnjih dveh desetletij 20. stoletja, in to v zaključnem letniku gimnazije ali 4-letne srednje strokovne šole ob tematskem sklopu sodobne slovenske pripovedne proze. Avtorica utemeljuje, zakaj je smiseln prehod od t. i. teaching paradigm, tj. transmisijskega pouka, k t. i. learning paradigm (interpretativnemu pouku) – ta zajema pet faz: oblikovanje problema, definiranje problema in raziskovalnih nalog, samostojno raziskovalno delo, analizo in korekcijo rezultatov ter nove naloge.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska proza, kratka proza, književna didaktika, problemsko-ustvarjalni pouk, metoda diskusije, interpretativni učitelj, delo v skupinah, dvojicah, samostojno raziskovalno delo, slovenska kratka zgodba in novela 1980-2000, aplikacija v gimnaziji ali tehniški, Skodelica kave, Café dó Brasil
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2006
Št. strani:Str. 645-653
PID:20.500.12556/RUL-159147 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09-32 Cankar I.:372.882
COBISS.SI-ID:33415010 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.07.2024
Število ogledov:43
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska kratka pripovedna proza
Uredniki:Irena Novak-Popov
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2006
ISBN:961-237-172-5
COBISS.SI-ID:229730560 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:23

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Creative problem-solving is defined and its methods described, as well as the role of the teacher and pupil, and recommendations are given as to how it can be applied in educational practice. The texts to which it is applied are Slovene short stories and novellas from the 1980s and 1990s; the context is the final year of gimnazija or 4-year secondary technical school, under the heading of Slovene narrative prose. An explanation is given of why it makes sense to move from a teaching paradigm to a learning paradigm in five phases: identifying the problem, defining the problem and the research work required, independent research work, analysis and adjustment of results, and new tasks.

Ključne besede:creative problem solving, method of discussion, interpretative teacher, group work, pair work, independent research work, the Slovene short story and novella 1980-2000, application in the 4th year of gimnazija or technical secondary school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj