izpis_h1_title_alt

Assessing 15-year-olds’ understanding of chemical concepts in the context of the lithosphere and pedosphere
ID Ribič, Luka (Avtor), ID Devetak, Iztok (Avtor), ID Slapničar, Miha (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (233,90 KB)
MD5: 6141245654E22CFC74B019ABBE1FC32B
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://acsi-journal.eu/index.php/ACSi/article/view/8610 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The aim of this study was to determine the understanding of environmental chemistry content related to lithosphere and pedosphere, such as soil and soil types, soil horizons, rock and rock types, weathering, minerals, coal, and soil erosion, and to investigate misconceptions among 9th grade lower secondary school students. 503 students (254 male and 249 female) from 14 different primary schools and 8 different regions of Slovenia participated in this study. A three-tier achievement test (with 10 three-tier tasks to identify misconceptions) was used to collect the data. The results show that the Slovenian students’ knowledge of the lithosphere and pedosphere is adequate. On average, students achieved 55.6% of all possible points. The lowest level of knowledge was found for the topic of soil formation. The number of misconcep-tions on this topic is low and does not exceed 30% for any task. The highest number of misconceptions was found for the topic of soil formation and pollution.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:three-tier diagnostic test, environmental chemistry, environmental education, lithosphere, pedosphere, misconceptions
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Recenzirani rokopis
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 84–90
Številčenje:Vol. 71, no. 1
PID:20.500.12556/RUL-155257 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.3:5
ISSN pri članku:1580-3155
DOI:10.17344/acsi.2024.8610 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:186808579 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.03.2024
Število ogledov:104
Število prenosov:13
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Acta chimica slovenica
Skrajšan naslov:Acta chim. slov.
Založnik:Slovensko kemijsko društvo, =Slovenian Chemical Society
ISSN:1580-3155
COBISS.SI-ID:21870085 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Članek predstavlja rezultate raziskave, ki je med slovenskimi devetošolci ugotavljala razumevanje področja litosfere in pedosfere. Raziskava vključuje razvoj tristopenjskega diagnostičnega inštrumenta sestavljenega iz desetih vprašanj z naslovom Kako dobro poznam prst in kamnine (HWiKSR). V raziskavi so sodelovali skupno 503 učenci iz osmih različnih regij v Sloveniji, ki so v šolskem letu 2021 obiskovali 9. razred osnovne šole. Podatki pridobljeni s HWiKSR so omogočili proučevanje razumevanja in prepričanosti učencev o prsti in kamninah. Rezultati kažejo, da imajo učenci 9. razredov osnovne šole v Sloveniji ustrezno znanje s področja o litosferi in pedosferi. V povprečju so učenci dosegli 55,6 % vseh točk na HWiKSR. Najnižja raven znanja je bila ugotovljena pri temi nastanka tal. Število napačnih predstav učencev o litosferi in pedosferi je nizko in ne presega 30 % pri nobeni nalogi. Največ napačnih predstav je bilo ugotovljenih pri temi nastanka tal in onesnaževanja.

Ključne besede:tristopenjski diagnostični test, okoljska kemija, litosfera, pedosfera, napačne predstave, kemija, osnovnošolsko izobraževanje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj