Članek predstavlja rezultate raziskave, ki je med slovenskimi devetošolci ugotavljala razumevanje področja litosfere in pedosfere. Raziskava vključuje razvoj tristopenjskega diagnostičnega inštrumenta sestavljenega iz desetih vprašanj z naslovom Kako dobro poznam prst in kamnine (HWiKSR). V raziskavi so sodelovali skupno 503 učenci iz osmih različnih regij v Sloveniji, ki so v šolskem letu 2021 obiskovali 9. razred osnovne šole. Podatki pridobljeni s HWiKSR so omogočili proučevanje razumevanja in prepričanosti učencev o prsti in kamninah. Rezultati kažejo, da imajo učenci 9. razredov osnovne šole v Sloveniji ustrezno znanje s področja o litosferi in pedosferi. V povprečju so učenci dosegli 55,6 % vseh točk na HWiKSR. Najnižja raven znanja je bila ugotovljena pri temi nastanka tal. Število napačnih predstav učencev o litosferi in pedosferi je nizko in ne presega 30 % pri nobeni nalogi. Največ napačnih predstav je bilo ugotovljenih pri temi nastanka tal in onesnaževanja.
|