izpis_h1_title_alt

Heterotopične pokrajine : prostorska plastenja v slikarskem delu Suzane Brborović
ID Golob, Urška (Avtor), ID Pompe Berlot, Uršula (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,11 MB)
MD5: 96EF3394FF40055B8F22445572CBC0EB
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://zdjp.si/wp-content/uploads/2018/12/ASHS_28-2018-3_GOLOB.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek predstavlja fenomenološko študijo primera Suzane Brborović med ustvarjanjem likovnega dela – Konstrukcijska nasičenost (2014). V prvem delu sta predstavljeni analiza dinamike izkustva delovanja med njegovimi sestavnimi elementi (nazdor, prisotnost, telesno doživljanje, zaznavanje medijske vzročnosti), ki je bila izvedena po vzoru metode deskriptivnega vzorčenja (Hurlburt & Heavy, 2006) in eksplikativnega intervjuja (Petitmengin, 2006), in motivika dela, ki umetnico umesti v širši bivanjski in družbeni prostor. V drugem delu se raziskava usmeri na odnos med doživljanjem in ustvarjalnimi postopki, ki se jih umetnica poslužuje z namenom ustvarjanja nove oblike mnogoplastnega prostora, ki ga opisujemo s pojmom heterotopije (Foucault, 1986). Plastna metodologija, s katero opazujemo prostorsko razpravo, ki nastaja pri ustvarjanju, sovpada z novimi posthumanističnimi pristopi, ki se uporabljajo pri kvalitativnem raziskovanju nove materialnosti (Jewitt, 2016; St. Pierre, 2013). Namen prispevka je razkriti pogoje nastanka heterotopičnega prostora, ki zajema vprašanja moči digitalnega medija na delovanje umetnice, njeno avtonomijo in avtentičnost, ki ji jo ta dopušča.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:heterotopija, fenomenologija likovnega ustvarjanja, izkustvo delovanja, utelešeno doživljanje, digitalni mediji
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2018
Št. strani:Str. 637-650
Številčenje:Letn. 28, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-148519 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:75.071(497.4):7.01Brborović S.
ISSN pri članku:1408-5348
DOI:10.19233/ASHS.2018.39 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:3867758 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.08.2023
Število ogledov:1171
Število prenosov:40
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Annales : anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko; Znanstveno raziskovalno središče Republike
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Heterotopic landscapes : spatial layering in Suzana Brborović’s paintings
Izvleček:
The paper describes the phenomenological case study of a painter Suzana Brborović during the creation of her artwork — Structural Saturation (2014). The first part of this paper depicts the analysis of agency and its constituent (control, presence, physical experience, the perception of media affordances), which was completed with the help of descriptive sampling (Hurlburt & Heavy, 2006), elicitation interview (Petitmengin, 2006), and the motive of the artwork that places the artist in the wider social and cultural context. The second part of the paper focuses mainly on the relationship between the experience and the artistic procedure that the artist uses to construct a new form of multifaceted space, which is described with the term heterotopy (Foucault, 1986). The methodological plasticity, with which we observe the spatial discussion that arises during the artist’s creative process, coincides with the new post-humanist approaches used in qualitative research of new materiality (Jewitt, 2016; St. Pierre, 2013). The purpose of this paper is to discover the prerequisites for the emergence of a heterotopic space that encompasses the issues of digital media influence on the artist’s agency as well as autonomy and authenticity that it permits.

Ključne besede:heterotopia, phenomenology of artistic creation, experience of agency, embodied experience, digital media

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj