izpis_h1_title_alt

Uloga i značenje didaskalija u teatrološkom pristupu dramskome djelu u nastavi : (na predlošku drame Drage Jančara Veliki briljantni valcer)
ID Benjak, Mirjana (Avtor), ID Ljubešić, Marko (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (84,21 KB)
MD5: 29A593DFE095DBFF99DCFA4F5AF3A305
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-31/ Povezava se odpre v novem oknu

Jezik:Hrvaški jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, didaskalije, didaktika književnosti, teatrološki pristop, scenski elementi
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2012
Št. strani:Str. 37-44
PID:20.500.12556/RUL-147950 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.016:972.026.1/.027.2:821.163.6.09-2Jančar D.
COBISS.SI-ID:50707554 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.07.2023
Število ogledov:551
Število prenosov:12
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska dramatika
Uredniki:Mateja Pezdirc-Bartol
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2012
ISBN:978-961-237-541-6
COBISS.SI-ID:263953152 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:31
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Za razliko od literarnega pristopa k dramskemu delu, ki v sistemu šolske interpretacije slednje obravnava kot katerokoli drugo zapisano literarno besedilo, vključuje teatrološki pristop tudi zunajliterarne, tj. scenske elemente. To je še posebej pomembno v primerih, ko učenci nimajo priložnosti videti gledališke predstave, temveč se morajo naučiti, kako brati dramsko besedilo na podlagi zapisane besede in si pri tem predstavljati scenski prostor, like in njihove medsebojne odnose. Na primeru interpretacije didaskalij je prikazana njihova vloga in pomen pri učenčevem predstavljanju, doživljanju in dojemanju Jančarjeve drame Veliki briljantni valček kot odrske stvaritve.

Ključne besede:TITLE: Unlike the literary approach to dramatic works, in which interpretation is regarded as any other written literary work, the theatrological approach incorporates into the system of school interpretation elements outside literature, i.e. stage elements. This is especially important when pupils have no opportunity to see the play, but must strive to understand the dramatic text by reading it and imagining the stage and the characters and how they relate to each other. Based on an interpretation of stage directions, we show the role and the significance of stage directions in the way pupils imagine, experience and understand Jančar's play Veliki briljantni valček as astage piece. / KEYWORDS: Slovene literature, Slovene drama, stage directions, didactics, theatrological approach, stage elements

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj