izpis_h1_title_alt

Samozavestna raba slovenščine na jezikovnostičnih področjih : mladi na avstrijskem Koroškem
ID Zorčič, Sabina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,23 MB)
MD5: 3F8DA578FAE3A241664B937D0EB49325
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek temelji na podatkih, pridobljenih med dijaki srednjih šol na avstrijskem Koroškem, na katerih je slovenščina eden izmed učnih jezikov ali edini učni jezik. Raziskava izhaja iz Bourdieujeve teorije prakse, dodatno pa jo osvetljujejo podatki psiholoških testov respondentov (petfaktorski model osebnosti). Analiza njihovih odgovorov na vprašanje, kateri jezik uporabljajo na šolskih hodnikih, ponuja širok nabor dejavnikov, ki vplivajo na govorce na dvojezičnem področju pri samozavestni rabi manjšinskega jezika v javnih govornih položajih, pri čemer je izpostavljena jezikovna zmožnost v knjižni slovenščini.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, manjšinski jezik, raba jezika, jezikovna zmožnost, mladi, koroški Slovenci, Avstrija, Koroška
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 523-530
PID:20.500.12556/RUL-138273 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:323.15(=163.6)
DOI:10.4312/Obdobja.38.523-530 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:13945677 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.07.2022
Število ogledov:318
Število prenosov:60
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:Hotimir Tivadar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:302184960 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:38
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The contribution is based on data collected from students at bilingual schools in Austrian Carinthia. The underlying research draws on Bourdieu’s theory of practice, and additional insight is provided by data from psychological tests completed by the respondents (The Big 5 personality test). An analysis of responses to the question about the language students use at school with their peers reveals a wide range of factors that impact the confident use of the minority language in formal settings. The factor that I focus on in this paper is language competence.

Ključne besede:Slovenian, minority language, language use, language competence, youth, Carinthian Slovenes, Österreich, Carinthia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj