Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Samozavestna raba slovenščine na jezikovnostičnih področjih : mladi na avstrijskem Koroškem
ID
Zorčič, Sabina
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,23 MB)
MD5: 3F8DA578FAE3A241664B937D0EB49325
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/
Galerija slik
Izvleček
Prispevek temelji na podatkih, pridobljenih med dijaki srednjih šol na avstrijskem Koroškem, na katerih je slovenščina eden izmed učnih jezikov ali edini učni jezik. Raziskava izhaja iz Bourdieujeve teorije prakse, dodatno pa jo osvetljujejo podatki psiholoških testov respondentov (petfaktorski model osebnosti). Analiza njihovih odgovorov na vprašanje, kateri jezik uporabljajo na šolskih hodnikih, ponuja širok nabor dejavnikov, ki vplivajo na govorce na dvojezičnem področju pri samozavestni rabi manjšinskega jezika v javnih govornih položajih, pri čemer je izpostavljena jezikovna zmožnost v knjižni slovenščini.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
slovenščina
,
manjšinski jezik
,
raba jezika
,
jezikovna zmožnost
,
mladi
,
koroški Slovenci
,
Avstrija
,
Koroška
Tipologija:
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2019
Št. strani:
Str. 523-530
PID:
20.500.12556/RUL-138273
UDK:
323.15(=163.6)
DOI:
10.4312/Obdobja.38.523-530
COBISS.SI-ID:
13945677
Datum objave v RUL:
13.07.2022
Število ogledov:
534
Število prenosov:
118
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del monografije
Naslov:
Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:
Hotimir Tivadar
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:
2019
ISBN:
978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:
302184960
Naslov zbirke:
Obdobja
Številčenje v zbirki:
38
ISSN zbirke:
1408-211X
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Izvleček:
The contribution is based on data collected from students at bilingual schools in Austrian Carinthia. The underlying research draws on Bourdieu’s theory of practice, and additional insight is provided by data from psychological tests completed by the respondents (The Big 5 personality test). An analysis of responses to the question about the language students use at school with their peers reveals a wide range of factors that impact the confident use of the minority language in formal settings. The factor that I focus on in this paper is language competence.
Ključne besede:
Slovenian
,
minority language
,
language use
,
language competence
,
youth
,
Carinthian Slovenes
,
Österreich
,
Carinthia
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj