izpis_h1_title_alt

Stereotipne podobe geografskih in družbenih govoric v medijih
ID Verovnik, Tina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,45 MB)
MD5: 16D8C8C782B78DC74728E3CB98575ADF
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Geografskim in družbenim govoricam se pogosto začne pripisovati družbene pomene, ki ne temeljijo na objektivnih presojah, temveč na vzpostavljanju arbitrarnih povezav med posameznimi jezikovnimi prvinami ali celotnimi govornimi različicami ter družbenim statusom in lastnostmi njihovih govorcev. V slovenskih govornih medijih se tovrstne stereotipne podobe uporabljajo zlasti v zabavnih vsebinah in oglasih, a ne nujno le tam. V prispevku nas bo zanimalo tudi, kje so oz. bi morale biti meje tovrstnih medijskih reprezentacij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Slovenija, mediji, jezik, stereotipi, jezikovne plasti, narečje, sociolekt
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 229-235
PID:20.500.12556/RUL-138188 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6\'27:654.1
DOI:10.4312/Obdobja.38.229-235 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:45309741 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.07.2022
Število ogledov:327
Število prenosov:69
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:Hotimir Tivadar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:302184960 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:38
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Dialects and sociolects are often attributed social meanings that are not based on objective judgments, but on the establishment of arbitrary links between individual language elements or entire language variants and the social status and characteristics of their speakers. In Slovene spoken media, such stereotyped images are used in particular in entertainment and advertising, but not necessarily only there. In the article, I shall also consider where the boundaries of such media representations are or should be.

Ključne besede:Slovenia, media, language, stereotype, language registers, dialect, sociolect

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj