izpis_h1_title_alt

Povezanost med obremenjujočimi in pozitivnimi izkušnjami v otroštvu ter šolskim uspehom pri mladih v Sloveniji
ID Kuhar, Metka (Avtor), ID Zager Kocjan, Gaja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1006,67 KB)
MD5: 947FC825964DFAAFAB9211459DE028E3

Izvleček
The article presents the prevalence of adverse and positive childhood experiences (ACEs and PCEs) in a panel (sub)sample of 18- to 30-year-olds in Slovenia and their association with self-assessed school success. Almost one-fifth of the 18- to 30-year-olds from the first Slovenian ACE survey had reported below-average school success by the age of 18. Consistent with previous studies, below-average school success was more frequently reported by those who had experienced a higher number of ACEs, and also those with fewer PCEs. The results show that PCEs reduce the risk of below-average school success even in the presence of concurrent ACEs and buffer the negative association between ACEs and poor school success. The article draws attention to the need to increase school professionals’ awareness of psychological trauma and to develop policies, programmes and practices that explicitly and systematically address trauma in the school context

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pozitivne izkušnje v otroštvu, negativne izkušnje v otroštvu, traumatično otroštvo
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Datum objave:01.01.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 95–114, 168
Številčenje:Letn. 59, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-136897-3b1b132a-255a-f77c-783a-f1542f9ec182 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.5-057.874-027.233.2:159.922.7
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.59.1.95-114 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:108496131 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.05.2022
Število ogledov:753
Število prenosov:160
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
V članku predstavljava razširjenost obremenjujočih in pozitivnih izkušenj v otroštvu (OIO in PIO) na panelnem (pod)vzorcu 18- do 30-letnikov/-ic v Sloveniji ter njihovo povezanost s samoocenjenim šolskim uspehom. Skoraj petina 18- do 30-letnikov iz prve slovenske OIO-raziskave je poročala o podpovprečnem šolskem uspehu do 18. leta starosti. Skladno s predhodnimi študijami so o takem uspehu pogosteje poročali tisti, ki so doživeli večje število OIO, pa tudi tisti z manjšim številom PIO. Rezultati kažejo, da PIO zmanjšujejo tveganje za slabši šolski uspeh tudi ob sočasni prisotnosti OIO ter blažijo učinek OIO na slabši šolski uspeh. Članek opozarja na nujnost ozaveščanja šolskih strokovnih delavcev o psihološki travmi, pa tudi o oblikovanju politik, programov in praks, ki bi travmo v šolskem kontekstu eksplicitno in sistematično naslovili

Ključne besede:adverse childhood experiences ACE, positive childhood experiences PCE, childhood development, trauma, academic achievement, schools

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj