Podrobno

Shifting regulative ideas of education policy and practice : the case of quality assurance in education in Slovenia
ID Kos, Živa (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (976,23 KB)
MD5: DE6DE1AF15D2EF83DC0096CCEABC36C2
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1078 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Based on Foucault’s concept of the dispositive, the paper attempts to show how societies and schools have been functioning for some time now by regulating three dispositives: juridical, disciplinary, and security. While the crises of the 1970s shifted the combination of dispositives in education in the West towards security, this shift in the rationality of education policy and practice did not occur in Slovenia until the 1990s, following the broader political transition to democracy and a market economy. The paper aims to present these shifts through the structuring of quality assurance mechanisms in education in Slovenia in the previous two decades. First, the concept of quality assurance is presented as part of a broader change in society and education. This is followed by analyses of the dynamics of the conceptualisation, implementation, and regulation of quality assurance in education in Slovenia. Complementarily, following Bourdieu’s approach, seven interviews with experts from the field of quality assurance are presented, with the aim of reflecting on the past and shedding light on the current state of affairs in quality assurance in education in Slovenia.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:quality, dispositive, security, education, regulative idea
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 145-164
Številčenje:Vol. 11, no. 2
PID:20.500.12556/RUL-128595 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.014.5(497.4)
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.1078 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:67994115 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka (glej zgoraj izvorni URL). (Datum opombe: 15. 9. 2025)
Datum objave v RUL:16.08.2021
Število ogledov:1539
Število prenosov:209
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Založba Univerze v Ljubljani = University of Ljubljana Press
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v šolstvu v Sloveniji : zamiki racionalnosti edukacijskih politik in praks
Izvleček:
Izhajajoč iz Foucaultevega kategorialnega aparata, družba in šole že dlje časa delujejo na prepletu treh dispozitivov: juridičnega, disciplinskega in dispozitiva varnosti. S krizo sedemdesetih let prejšnjega stoletja zahodne družbe zaznamuje zamik dispozitivov v smer dispozitiva varnosti, medtem ko je ta zamik v edukacijskih politikah in praksah v Sloveniji mogoče zaznati šele v devetdesetih letih dvajsetega stoletja v povezavi s prehodom v demokratični politični sistem in tržno ekonomijo. Prispevek tematizira omenjene zamike na primeru vzpostavljanja mehanizmov ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji v preteklih desetletjih. Koncept ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti je najprej predstavljen kot del širših zamikov v družbi in polju edukacije. Sledi analiza konceptualizacij, implementacije in regulacije ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji. Izhajajoč iz Bourdieujevega pristopa, prispevek v izhodiščno zastavitev vpenja analizo sedmih intervjujev z eksperti in ekspertinjami s področja ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji z namenom refleksije preteklih in prihodnjih izzivov politik in praks ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v šolstvu v Sloveniji.

Ključne besede:izobraževalna politika, družbene spremembe, kakovost, dispozitivi, varnost, Slovenija, kakovost

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj