izpis_h1_title_alt

Vrednotenje otrokovih okoljskih svetovnih nazorov in skrbi
ID Torkar, Gregor (Avtor), ID Debevec, Vanja (Avtor), ID Johnson, Bruce (Avtor), ID Manoli, Constantinos (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6799/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Cilj raziskave je bil oceniti okoljski svetovni nazor in skrb za okolje učencev od četrtega do sedmega razreda v Sloveniji. Lestvica nove eko-loške paradigme za otroke je bila prevedena in validirana za uporabo s slovenskimi osnovnošolci (N = 310). Učence smo tudi spraševali o nji-hovi skrbi za okolje (z uporabo lestvice okoljskih motivov) in zastavlja-li demografska vprašanja. Za Lestvico nove ekološke paradigme je bila izvedena potrditvena faktorska analiza s pomočjo programske opreme AMOS, ki je potrdila tridimenzionalni model z desetimi trditvami. Štu-dentje so pokazali najvišje soglasje s trditvami v faktorju pravice narave, najnižje pa s faktorjem človeška izjemnost. Odnos do okolja se je od četrtega do sedmega razreda poslabšal, medtem ko so učenci v višjih razredih pokazali bolj altruistično skrb za okolje. Razlike med spoloma niso bile statistično pomembne za njihove okoljske svetovne nazore in skrbi. Izsledki kažejo, da je okoljska skrb za biosfero v pozitivni korela-ciji s faktorji pravice narave in vera v ekološko krizo ter v negativni kore-laciji s faktorjem človeška izjemnost. Nova ekološka paradigma nam bo omogočila vrednotenje izobraževalnih programov za otroke v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:otrok
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2021
Št. strani:49-64
Številčenje:11
PID:20.500.12556/RUL-128593 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:12838729 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.08.2021
Število ogledov:383
Število prenosov:44
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Assessing childrenʼs environmental worldviews and concerns
Izvleček:
The goal of the present research was to assess the environmental world-views and concerns of students from the fourth to the seventh grade in Slovenia. The New Ecological Paradigm Scale for Children was translated and validated for use with Slovenian primary school students (N = 310). The students were also asked about their environmental concerns (us-ing statements from the Environmental Motives Scale) and demographic questions. A confirmatory factor analysis was conducted for the New Eco-logical Paradigm scale using AMOS software, confirming a three-dimen-sional model with ten items. The students showed the highest agreement with the items in the factor Rights of Nature, and the lowest agreement with Human Exemptionalism. The environmental attitudes of the stu-dents decreased from the fourth to the seventh grade, while altruistic en-vironmental concerns significantly increased with higher grades. Gender differences were not statistically significant for environmental worldviews and concerns. The reported results show that biospheric environmental concern positively correlates with the factors Rights of Nature and belief in Eco-Crisis, and negatively correlates with Human Exemptionalism. The New Ecological Paradigm tool will enable the evaluation of education programmes for children in Slovenia.

Ključne besede:environmental worldviews

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj