izpis_h1_title_alt

Vloga pravorečja in pouka govora v današnjem slovenskem javnem prostoru
ID Mikelj, Manca (Avtor), ID Tivadar, Hotimir (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,53 MB)
MD5: D793C036198114491CA1A830809C66E0

Izvleček
Magistrska naloga govori o vlogi pravorečja, učenju govora in odnosu do učenja govornih veščin v našem prostoru. Glavni namen naloge je opredeliti govorjeni jezik kot človekov prepoznavni znak in uporabnika slovenskega jezika opomniti, da knjižna zvrst jezika v okolju s pestro narečno razslojenostjo opravlja pomembno narodnoreprezentativno in narodnopovezovalno vlogo. Spraševala se bom o odnosu do pouka govora v našem prostoru, o mestu pravorečja v izobraževalnem sistemu, predstavila orodja, s katerimi uporabniki slovenskega jezika lahko pridobijo znanje o pravorečju ter na enem mestu zbrala najpogostejše pravorečne težave in podala odgovore nanje. V uvodu bom opredelila govorjeni jezik, predstavila razlike med pravorečjem in pravopisom, knjižnim in neknjižnim jezikom, podala nasvete za pripravo na govorni nastop in ugotavljala izvor pravorečnih napak. V praktičnem delu naloge bom s pregledom trenutno obstoječih pravorečnih priročnikov ter spletnih virov, ki se ukvarjajo s pravorečjem in vplivajo na oblikovanje podobe jezika pokazala, kako je norma definirana in v katero smer se razvija jezik v rabi. Predstavila bom vsebino in način izvajanja izobraževalnih programov fakultet in Šole retorike Ane Aleksandre in Zdravka Zupančiča, ki na govorno uresničevanje pripravljajo bodoče javne govorce ter o se o pridobljenem znanju o pravorečju in govorni tehniki z metodo intervjuja pogovorila z dramsko igralko, udeleženko Šole retorike in strokovnimi delavci osnovne šole na Gorenjskem. V zaključnem delu naloge bom na enem mestu ponudila odgovore na pogosto zastavljena pravorečna vprašanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:govorjeni jezik, pravorečna norma, priprava na govorni nastop, pravorečni priročniki in izobraževanje, pravorečne težave.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Mikelj]
Leto izida:2019
Št. strani:127 str.
PID:20.500.12556/RUL-127499 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.06.2021
Število ogledov:889
Število prenosov:86
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Role of oration and teaching of speech in today's Slovenian public space
Izvleček:
Master thesis is about the role of oration and teaching of speech in our space. Main purpose is to define spoken language as human recognition sign and to remind the user of Slovenian language, that a literary genre of language in the environment with colourful dialect stratification plays an important national representative and national liaison role. I will inquire about the relation towards speech lessons, about the role of oration in our education system, I will introduce the tools, which help the users of Slovenian language to gain the knowledge about oration and I will collect the most common oration problems with the solutions in one place. In the introduction I will define spoken language, present the differences between oration and orthography, the difference between literary and non-literary language, I will give advice for preparation of oral presentation and I will inquire the source of mispronunciation. In Empirical part I will present the Norm and the direction of language in use; with the help of Existing manuals and Web Resource, which deals with orthoepy and influence creating language image. I will present the content and the way of conducting Education Programme of Faculties and School of Rhetoric by Ana Aleksandra and Zdravko Zupančič. There they educate future Public speakers. I will use the method of interview with Drama actress and Professionals from Primary school in Gorenjska region about orthoepy and speech technique. In the conclusion I will present some orthoepic rules and some answers to common orthoepy issues.

Ključne besede:spoken language, orthoepy norm, preparation for oral presentation, orthoepy manuals and education, orthoepy issues

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj