izpis_h1_title_alt

Confucian humanism and the importance of female education : the controversial role of Ban Zhao
ID Rošker, Jana S. (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (473,93 KB)
MD5: 93D3EBB5986875D39008F4D7FB9F74DE
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://revije.ff.uni-lj.si/as/article/view/9514 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The problem of the relation between the female gender and Confucian humanism is far more complex than it seems to be on the first glance. Especially if we consider the many misogynistic phenomena we can encounter in the course of Chinese history, such as foot-binding or the concubinage, we might be inclined to think that female philosophy was impossible in traditional China. This paper aims to challenge the standard views on this problem. It aims to shed some light on the fact that in this context we have to differentiate between classical teachings that were relatively egalitarian in nature, and later ideologies that more or less openly promoted the inferior position of women in society. The paper will analyse the work of the female Han dynasty scholar Ban Zhao (45–117 CE), who was the first well-known female thinker in the history of Chinese philosophy. Through this analysis, the author also aims to expose the contradiction between dominant conventions on the one hand, and latent, often hidden criticism of gender relations in female writings of traditional China on the other. In this way, the paper aims to promote a more culturally sensitive approach to the historical and conceptual study of gender discourses in China by connecting textual analyses with actual and comprehensive knowledge of the historical and social contexts in which they were placed.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Chinese gender studies, Chinese philosophy, Chinese history, Ban Zhao, women in Chinese history, Confucian humanism, female philosophy
Vrsta gradiva:Članek v reviji (dk_c)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
Status objave pri reviji:Objavljeno
Verzija članka:Založnikova različica članka
Št. strani:Str. 13-29
Številčenje:Vol. 9 (25), no. 1
UDK:1(510)
ISSN pri članku:2232-5131
DOI:10.4312/as.2021.9.1.13-29 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:46461443 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.02.2021
Število ogledov:319
Število prenosov:117
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Asian studies
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
ISSN:2232-5131
COBISS.SI-ID:265206272 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Začetek licenciranja:08.01.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Konfucijanski humanizem in pomen izobraževanja žensk : kontroverzna vloga Ban Zhao
Izvleček:
Problem odnosa med ženskim spolom in konfucijanskim humanizmom je veliko kompleksnejši, kot se zdi na prvi pogled. Če upoštevamo številne ženskomrzne pojave, s katerimi nas sooča kitajska zgodovina in h katerim sodita, denimo, povezovanje stopal ali konkubinat, bi lahko dobili vtis, da ženska filozofija v kitajski tradiciji ni mogla obstajati. Pričujoči članek prevprašuje takšno uveljavljeno stališče. Opozarja, da je treba tudi v tem pogledu razlikovati med egalitarnostjo izvornega konfucijanskega nauka in poznejšimi konfucianističnimi ideologijami, ki so odkrito zagovarjale manjvrednost žensk. Avtorica analizira delo učenjakinje Ban Zhao (45–117 n. št.) iz obdobja dinastije Han, ki je znana kot prva mislica v zgodovini kitajske filozofije. S to analizo želi med drugim opozoriti na protislovje med prevladujočimi konvencijami na eni strani ter na latentne in pogosto prikrite kritike spolnih razmerij pri ženskih delih na drugi. Namen članka je spodbujanje kulturno bolj rahločutnih pristopov k zgodovinskim in vsebinskim študijam spolnih diskurzov na Kitajskem s pomočjo besedilne analize ter aktualnih in celovitih znanj in družbenih kontekstov, v katere so ti umeščeni.

Ključne besede:kitajska filozofija, kitajska zgodovina, kitajske študije spolov, Ban Zhao, ženske v kitajski zgodovini, konfucijanski humanizem, ženska filozofija

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:Beijing Normal University, Institute for International Communication of Chinese Culture

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS)
Številka projekta:P6-0243
Naslov:Azijski jeziki in kulture

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS)
Številka projekta:N6-0161
Naslov:Humanizem v medkulturni perspektivi: Evropa in Kitajska

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj