izpis_h1_title_alt

Na kratko: idiomi in metafore v okviru metodologije Helen Doron - Analiza idiomov s kognitivno-jezikoslovnega vidika
ID Jordanova, Ivana (Avtor), ID Lipovšek, Frančiška (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,93 MB)
MD5: 594F745A0E6C43EC55DF19FA563EC206

Izvleček
Na kratko: idiomi in metafore v okviru metodologije Helen Doron Pričujoča magistrska naloga poskuša osvetliti vprašanje, kateri procesi so ključni za oblikovanje pomena idiomov, ki se uporabljajo pri poučevanju angleškega jezika v okviru metodologije Helen Doron; moj cilj je pokazati, da pomeni idiomov niso povsem arbitrarni, temveč jih oblikujejo konceptualne metafore in podobe, ki jih govorci povezujejo z določenimi sestavnimi deli. Najprej se bom poglobila v poučevanje angleškega jezika po metodi Helen Doron in izluščila njene osnovne principe, zaradi katerih je tako edinstvena, nato pa bom preverila vzporednice s kognitivnim pristopom k obravnavi idiomov. Namen praktičnega dela magistrske naloge je analiza izbranih idiomov, natančneje razlaga njihovega pomena v angleškem in slovenskem jeziku ter metafor, ki jih predstavljajo. Hkrati bom izpostavila kognitivne mehanizme, na katerih slonijo, in pokazala kako te idiome poučujemo po metodi Helen Doron.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:metafora, idiom, kognitivno jezikoslovje, metodologija Helen Doron, angleški jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-121482 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.10.2020
Število ogledov:711
Število prenosov:150
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:In a nutshell: idioms and metaphors within the Helen Doron methodology - An analysis of idioms from a cognitive linguistic perspective
Izvleček:
In a nutshell: idioms and metaphors within the Helen Doron methodology This Master's thesis attempts to illuminate the question of which processes are involved in the creation of meaning in the idioms that are taught as part of the Helen Doron methodology for teaching the English language; it aims at providing evidence that the meanings of idioms are not entirely arbitrary, but are motivated by conceptual metaphors and the images that speakers associate with certain constituent parts. I will dive deep into the waters of the Helen Doron methodology of teaching English and fish out the principles that characterize this particular methodology and make it unique. Special attention will be given to how this methodology accords with the cognitive linguistic approach to idioms. The intention of the practical part of the thesis is to perform a detailed analysis of the selected idioms; more precisely, I will provide their meaning in English as well as Slovene and the metaphors they represent. I will also identify the cognitive mechanisms at work and show how these idioms are taught within the Helen Doron methodology of teaching English.

Ključne besede:metaphor, idiom, cognitive linguistics, Helen Doron methodology, English language

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj