izpis_h1_title_alt

Raziskovanje v kemijskem izobraževanju v Sloveniji po letu 1991: sistematični pregled
ID Devetak, Iztok (Avtor), ID Ferk Savec, Vesna (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6189/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V zadnjih treh desetletjih se je kemijsko izobraževanje v Sloveniji razvijalo predvsem v dveh raziskovalnih skupinah, ena na Univerzi v Ljubljani in druga na Univerzi v Mariboru. Namen te raziskave je na osnovi analize podatkov v bibliografskih bazah ugotoviti področja raziskovanja v kemijskem izobraževanju, objavljena med letoma 1991 in 2019. Od skupno 273 identificiranih raziskovalnih prispevkov s področja kemijskega izobraževanja, objavljenih v uglednih mednarodnih in slovenskih revijah in monografijah, je analiza razkrila štiri glavna raziskovalna področja: 1) submikroreprezentacije, modeli in animacije; 2) izobraževanje učiteljev kemije; 3) eksperimentalno delo; 4) razumevanje osnovnih kemijskih pojmov. Za nadaljnjo analizo so bili uporabljeni samo članki, objavljeni v angleškem jeziku v uglednih mednarodnih revijah (N = 41). Glede na citate, spremljane v Web of Science ali Scopus, se zdi, da prispevki, objavljeni na prvem področju, najbolj vplivajo na mednarodno raziskovalno skupnost. Prispevki, objavljeni v monografijah, objavljenih predvsem v slovenskem jeziku, pa prispevajo k premostitvi vrzeli med raziskovanjem v kemijskem izobraževanju in poukom kemije, vendar so za dosego tega cilja v prihodnosti potrebni nadaljnji ukrepi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:raziskovanje v kemijskem izobraževanju
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2020
Št. strani:9-36
Številčenje:10
PID:20.500.12556/RUL-114882 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:12822089 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.04.2020
Število ogledov:810
Število prenosov:252
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Chemical education research in Slovenia after 1991 : a systematic review
Izvleček:
During the last three decades, chemical education in Slovenia has developed mainly in two chemistry education research groups, one located at the University of Ljubljana and the other at the University of Maribor. The present study aims to identify research papers in the field of chemical education published between 1991 and 2019 through a database survey. From a total of 273 identified research papers in the field of chemical education, an analysis of the papers published in respected international and Slovenian journals and monographs revealed four main research fields: (1) Submicrorepresentations, Models and Animations, (2) Chemistry Teacher Education, (3) Experimental Work, and (4) Conceptions of Basic Chemical Concepts. For further analysis, only papers published in English in respected peer-reviewed international journals were used (N = 41). Based on citations in Web of Science or Scopus, it seems that papers published in the first field have the greatest impact on the international research community. Some research monographs published in Slovenian aim specifically at contributing to bridging the gap between chemical education research and classroom practice, but further actions are necessary to achieve this goal in the future.

Ključne besede:chemical education research

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj