izpis_h1_title_alt

Učenje z raziskovanjem in barve tekočekristalnega zaslona : magistrsko delo
ID Špende, Mojca (Avtor), ID Čepič, Mojca (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5433 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Učenje z raziskovanjem postaja v svetu in pri nas vedno bolj zanimiva in potrebna oblika pouka. V okviru svojega magistrskega dela sem pripravila sklop dejavnosti na temo barvna matematika na računalniškem zaslonu. Primarna funkcija te dejavnosti je učenje z raziskovanjem. Učenci naj bi skozi te dejavnosti ugotovili pravila barvne matematike. Dejavnost lahko učitelju pomaga, da ugotovi, kako temeljito in hitro se učenec nauči uporabljati številsko barvno paleto. Uporaba barvne palete pomeni, da zna uspešno napovedati intenzitete barvnih komponent iz barve zaslona in obratno, da zna iz številčno izražene intenzitete osnovnih barv napovedati barvo zaslona. Te ugotovitve so lahko uporaben pripomoček za medsebojno primerjanje ali razlikovanje učencev. V teoretičnem delu je opisan tekočekristalni zaslon, opredeljeno je učenje z raziskovanjem, njegove pozitivne in negativne lastnosti. Navedene so tudi značilnosti nadarjenih učencev, zaradi narave magistrskega dela, so osredotočene predvsem na učence nadarjene na naravoslovnem področju. V empiričnem delu sem oblikovala dejavnost, ki vsebuje aktivnosti in teste za samostojno raziskovanje, katere cilj je ugotoviti pravila barvne matematike. S preliminarno študijo sem s sedmimi učenci testirala, kako razumljiva in učinkovita je dejavnost. Z analizo odgovorov sem ugotovila katere napake lahko naredi učitelj pri spremljajoči razlagi, ki je potrebna za samo izvajanje aktivnosti, katera so učencem nerazumljiva navodila ter kaj je morda za koncept te aktivnosti nepotrebno ali neprimerno. Na podlagi teh ugotovitev sem dejavnost ustrezno izpopolnila.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učenje z raziskovanjem, barvna matematika, barve na zaslonu, nadarjeni učenci, tekočekristalni zaslon
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[M. Špende]
Leto izida:2018
Št. strani:49 str.
PID:20.500.12556/RUL-105304 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:53:37.091.31(043.2)
COBISS.SI-ID:12189513 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2018
Število ogledov:787
Število prenosov:110
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Inquiry based learning and liquid crystal screen colours
Izvleček:
Inquiry based learning is becoming an increasingly interesting and necessary form of lessons in Slovenia and worldwide. Within the master’s thesis, I have prepared a set of activities regarding the mathematics of colours on computer screen. Primary function of this activity is inquiry based learning. Through this activity, students are to discover a logic of colourful mathematics. The activity can help a teacher to determine how thoroughly and rapidly a pupil can learn to use a numerical colour palette. Use of the colourl palette means they can successfully predict intensities of colours on the palette based on screen’s colour and vice versa, and that they can predict numerical intensities of basic colours for a certain screen colour. These findings can be a useful tool for mutual comparison or distinguishing of pupils. In the theoretical part, a liquid-crystal screen is described, we have defined inquiry based learning, and its positive and negative characteristics. We have also listed characteristics of the gifted pupils, which are, due to the nature of the master’s thesis, mainly focused on pupils gifted in science. In the empirical part, we have formed an activity that contains activities and tests for independent inquiry, the goal of which is to determine rules of colour mathematics. Based on the preliminary study, I have tested understandability and efficiency of the activity. The test has included seven pupils. Analysis of the responses revealed the mistakes a teacher can make in the accompanying explanation that is necessary to conduct the activity, which instructions pupils do not understand, and what is unnecessary or inappropriate for the concept of this activity. Based on these findings, I have improved the activity.

Ključne besede:primary education, physics, osnovnošolski pouk, fizika

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj