izpis_h1_title_alt

"Križanke v jeseni" : Rihard Jakopič
Rak, Eva (Avtor), Kemperl, Metoda (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5098 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Rihard Jakopič, eden najpomembnejših slovenskih slikarjev, velja za velikega akterja slovenske moderne, kjer je imel izredno pomembno vlogo kot slikar, organizator, pedagog, kritik in teoretik. Skupaj z Ivanom Groharjem, Matijo Jamo in Matejem Sternenom je predstavljal četverico slovenskih impresionistov, katerim je uspelo izoblikovati dotlej neobstoječi pojem slovenske likovne umetnosti. S prepoznavno in kakovostno likovno produkcijo so ključno prispevali h kulturnemu opredeljevanju Slovencev kot samostojne narodne skupnosti. Ena izmed teh je tudi slika Križanke v jeseni (1909), ki se nahaja v Narodni galeriji v Ljubljani. Prvič jo je predstavil leta 1910 na spomladanski umetniški razstavi v svojem razstaviščnem paviljonu, in sicer kot del Serije: Pogled na križansko cerkev. Sprva se zdi, da slika prikazuje barvito slikarsko interpretacijo vtisa iz narave, a je istočasno tudi projekcija umetnikovega razpoloženja, tako glede izbranega trenutka kot tudi glede njegove upodobitve. Po opravljeni formalni, ikonografski in kontekstualni analizi slikarskega dela smo opisali še galerijski kontekst, nato pa smo se posvetili pripravi gradiva za učitelje in mentorje. Pripravili smo vprašanja in dejavnosti za otroke vseh treh osnovnošolskih vzgojno-izobraževalnih obdobij, s poudarkom na pogovoru o umetnini, kot ključni metodi spoznavanja umetnin. Uporabili smo medpredmeten pristop k oblikovanju vprašanj in dejavnosti. Najbolj smo se posvetili problemu, kako na najboljši način predstaviti umetnino, umetnika in obdobje, s čimer bi poudarili pomembnost vključevanja umetnosti v naše življenje, kamor spada tudi šola.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Rihard Jakopič, Križanke v jeseni, galerijska interpretacija, muzejska pedagogika, gradivo za učitelje in mentorje, obisk galerije z otroki, slovenski slikarji
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2018
Založnik:[E. Rak]
Št. strani:46 str.
UDK:75:069(043.2)
COBISS.SI-ID:12019785 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1058
Število prenosov:171
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:»Križanke in autumn« - Rihard Jakopič
Izvleček:
Rihard Jakopič, one of the most renowned Slovenian painters, is considered the pioneer of Slovenian Modernism in which he had an important role as a painter, organiser, teacher, critic, and theoretician. Along with Ivan Grohar, Matija Jama, and Matej Sterne, these four painters formed a group of Slovenian Impressionists who managed to create the notion of Slovenian visual arts. Their signature and excellent works of art greatly contributed to the cultural identification of Slovenians as members of an independent cultural community. One of these paintings is also Križanke in Autumn (1909), which was first introduced by Jakopič in 1910 during the Spring art exhibition as part of the Series: The view of the Križanke church at his gallery, can be seen at the National Gallery of Slovenia in Ljubljana. At first glance, it seems that the painting shows a colourful interpretation of the impression of nature but, at the same time, offers a projection of the painter’s mood regarding both the chosen moment as well as its depiction. A formal, iconographic and contextual analysis of the painting was followed by a description of the context of the gallery. Next, we prepared the material for pupils and teachers. The questions and activities aimed at children attending all three educational periods in elementary school had an emphasis on discussing works of arts as a key method to getting acquainted with these works. An interdisciplinary approach was used when formulating the questions and activities. A lot of effort was also dedicated to how to best present the work of art, the artist and the period in the best way possible, which would allow us to emphasize the importance of integrating arts into our lives and school.

Ključne besede:painting, slikarstvo

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj