izpis_h1_title_alt

Prepoznavanje in odziv vzgojiteljev ter strokovnih delavcev na težavno vedenje otrok v predšolskem odbobju : magistrsko delo
ID Pavli, Neža (Avtor), ID Zorc-Maver, Darja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4980 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrskem delu bom raziskovala, kako vzgojitelji/-ce in strokovni delavci/delavke prepoznavajo težavno vedenje v vrtcu in kako se nanj odzivajo. Teoretičen del bo sestavljen iz predstavitve čustvenih in vedenjskih težav otrok, težavnega vedenja otrok v vrtcu in iz predstavitve možnih odzivov oz. intervencij na težavno vedenje. V Dopolnitvah za delo z otroki z motnjami vedenja in čustvovanja so kot najbolj očitne težave otrok pri vedenju in čustvovanju naštete telesne težave in motnje (motnje hranjenja, izločanja, spanja, težave z dihanjem, alergije in bolečine po telesu), navade in razvade (sesanje prstov, grizenje nohtov, vrtenje las, škripanje z zobni ali motorične navade – t. i. ritmično in samodestruktivno praznjenje, kot so pozibavanje, masturbiranje, tolčenje z rokami, butanje z glavo ob zid ipd.), emocionalni in vedenjski znaki neustrezne prilagoditve (pretirana ali pasivna trma, togotni izbruhi, razdražljivi oz. nevarno agresivni otroci, včasih so takšni otroci tudi cmeravi, pretirano plahi, izražajo številne strahove, ljubosumnost, so težko predvidljivega vedenja, nesmotrno aktivni itd.), težave in motnje kontaktov (samotarstvo, izogibanje vrstnikom, nevključevanje v igre, slabo komuniciranje, strah pred odraslimi, plahost pred vrstniki, promiskuitetni odnos, lahko pa tudi nikoli ali skoraj nikoli ne upoštevajo navodil, dogovorov, opozoril, neprestano nagajajo vrstnikom, izzivajo, grizejo ipd.) (Navodila h kurikulu za vrtce v programih s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, 2003). Nerazumevanje tovrstnih težav in možnih vzrokov za njihov nastanek je predvsem pri vzgojiteljicah pogost pojav. Odnos do težavnega vedenja je še vedno pogosto odklonilen, kar pri otrocih predstavlja še dodatno slabo izkušnjo z odraslimi v okolju. Nepravilen odziv oz. neodzivanje na takšno vedenje pa lahko težave pri otroku še poglablja. V teoretičnem delu bom torej pisala o tem, kateri so varovalni in ogrožajoči dejavniki za pojav težavnega vedenja, na kaj je treba biti pozoren pri pojavu težavnega vedenja pri otroku, katera so tista težavna vedenja, ki jih je treba posebej obravnavati, in na kakšne načine se lahko na določena vedenja odzovemo. V empiričnem delu bom s pomočjo zbiranja podatkov preko intervjujev raziskovala, kako vzgojiteljice in strokovne delavke razumejo pojem čustvene in vedenjske težave, katera vedenja ocenjujejo kot težavna, kako se nanje odzovejo, kje bi potrebovale dodatno podporo in s čim na njihov odnos do problematike vpliva klima vrtca. Vzorec bo sestavljen iz vzgojiteljic, pomočnic vzgojiteljic in strokovnih delavk (izvajalk dodatne strokovne pomoči in svetovalnih delavk). Rezultati, dobljeni z analizo oz. kodiranjem intervjujev, mi bodo v pomoč pri oblikovanju smernic za vzgojiteljice in strokovne delavke, ki se pri delu v vrtcu soočajo s težavnim vedenjem otrok.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:čustvene in vedenjske težave, težavno vedenje, socialni in čustveni razvoj, odzivanje na težavno vedenje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[N. Pavli]
Leto izida:2018
Št. strani:64 str.
PID:20.500.12556/RUL-99592 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2:159.922.76-056.49(043.2)
COBISS.SI-ID:11915593 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.02.2018
Število ogledov:1873
Število prenosov:236
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Preschool teachers and proffesionals recognising and responding to challenging behaviour of preschool children
Izvleček:
This Master thesis demonstrates the way preschool teachers and professionals identify challenging behaviour and how they respond to such behavior. The theoretical part consists of the introduction with emotional and behavioral problems of children, challenging behaviour of preschool children and presentation of possible responses and interventions in case of such behaviour. The most evident problems in behaviour and emotion are – according to the article of Additionals for working with children with emotional or behavioral disorder – physical problems and disorders (eating, secretion and sleeping disorders, breathing problems, allergies and body pains), habits (finger suction, biting nails, hair wrapping, bruxism or motoric habits – rhythmical movements such as rocking, masturbation, beating with hands, beating with head, etc.), emotional and behavioural signs of unsuitable adjustment (excessive or passive stubbornness, rage outbreaks, irritable or aggressive children, sometimes whimpering, over shy, expressing fears, jealousy, their behaviour can be unpredictable, etc.), problems and disorders with relationships (solitary, avoiding peers, not integrating in play, poor communication, fear of adults, shy with peers, promiscuous attitude, or they can never abide rules, agreements, warnings, they are teasing peers, provoking, biting, etc.) (Navodila h kurikulu za vrtce v programih s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, 2003). Misunderstanding this sorts of problems and possible causes for their origins is a common phenomenon among preschool teachers. It still often happens that relations to challenging behaviours are more negative, which gives children additional bad experience with adults surrounding them. Incorrect or lack of response to such behaviour can deepen children’s problems. The theoretical part of the following thesis presents protective and threatening factors for challenging behaviour to occur and what needs to be considered in case of this happens. It is also pointed out which challenging behaviours we need to deal with special care and what are some possible responses to such behaviour. The empirical part consists of research on how preschool teachers and professionals understand emotional and behavioural problems, what kind of behaviour they acknowledge as challenging, how they respond to it, what they would need help or support with and how does the kindergarten atmosphere influence on their relation to this issue. The research is further supported by six interviews with three preschool teachers and three professionals. Results acquired by analysis and encryption of interviews will help formatting guidelines for preschool teachers and professionals who confront challenging behaviour of children in kindergarten.

Ključne besede:pre-school child, behaviour disorder, predšolski otrok, motnje vedenja

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj