izpis_h1_title_alt

Matematika v glasbi : magistrsko delo
ID Drnovšek, Mateja (Avtor), ID Cigler, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,22 MB)
MD5: EE5ADEB5464059E2FEF604DDCC5AA346
PID: 20.500.12556/rul/e876d497-c5fd-4826-abac-1975d5e7972d

Izvleček
V magistrskem delu začnem z matematiko glasbe v preteklosti. Najprej predstavim harmonična razmerja, ki so jih poznali antični Grki. Nato opišem Fibonaccijeva števila, zaporedje in zlati rez ter s skladbo prikažem primer uporabe Fibonaccijevega zaporedja. Zlati rez je uporabil tudi Stradivarius pri izdelavi svojih violin. V nadaljevanju definiram transpozicije in inverzije, njihovo uporabo prikažem z Bachovo fugo. Nato matematiko povežem s plesom. Najprej z linijskim kontra plesom, katerega najboljši matematični model je diedrska grupa, nato pa še z ljudskimi plesi, ki jih lahko matematično opišemo s permutacijami, negibnimi točkami ter kompatibilnimi zaporedji. Nadaljujem z opisom diedrskih grup in višinskih razredov. Nato definiram delovanje grupe na množici ter durove in molove trozvoke. Sledi poglavje o PLR-transformacijah, v katerem podrobno opišem njihovo delovanje in primere uporabe na grafih, torusu in v Beethovnovi Deveti simfoniji. Nato pokažem, da sta grupi T/I in PLR dualni. Za zaključek navedem primere uporabe tonske mreže in PLR-transformacij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:matematika v glasbi, Fibonaccijevo zaporedje, transpozicije in inverzije, linijski kontra in ljudski ples, diedrska grupa, višinski razred, T/I-grupa, delovanje grup, durovi in molovi trozvoki, PLR-transformacije, PLR-grupa, Neo-Riemannova teorija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Drnovšek]
Leto izida:2017
Št. strani:VI, 51 f.
PID:20.500.12556/RUL-99059 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:519.6
COBISS.SI-ID:18212697 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.12.2017
Število ogledov:3499
Število prenosov:1499
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Mathematics in music
Izvleček:
In my master thesis I start with the history of mathematics in music. First, I introduce the harmonic relationships that were already known by the Ancient Greeks. Then, I describe Fibonacci numbers, Fibonacci sequence and the golden ratio and then I present the use of Fibonacci sequence with a piece of music. The golden ratio was also used in violin construction by Stradivarius. After that, I define transpositions and inversions and present their usage with the Bach's fugue. Then, I connect mathematics with dancing. First, I mention the contra dancing for which the best mathematical model is the dihedral group, and later, I continue with folk dances which can be mathematically described by using permutations, fixed points and compatible sequences. Next, I continue with the description of dihedral groups and pitch classes. Then, I define the group acting on sets and major and minor triads. After that, I continue with PLR-transformations and precisely define their effects and usage in graphs, torus and in Ludwig Van Beethoven's Ninth Simphony. Then I prove that the groups T/I and PLR are dual. Finally, I name some examples of usage of tone-network and PLR-transformations.

Ključne besede:mathematics in music, Fibonacci sequence, transposition and inversion, contra dancing and folk dances, dihedral group, pitch class, T/I-group, group acting, major and minor triads, PLR-transformations, PLR-group, Neo-Riemannian theory

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj