izpis_h1_title_alt

Numerična in eksperimentalna analiza delovanja Teslinega ventilatorja
ID Lukačič, Rajko (Avtor), ID Prezelj, Jurij (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,93 MB)
MD5: 067144217DD968507A114C461B271D63
PID: 20.500.12556/rul/56f4317f-b482-40e4-a1bb-cdae1261fc78

Izvleček
Nikola Tesla je patentiral ventilator, ki deluje na principu trenja. V diplomskem delu je opisano delovanje Teslinega ventilatorja in teoretično ozadje njegovega delovanja z namenom zmanjševanja hrupa. V sami raziskavi smo s programom Ansys izdelali numerični model, ki temelji na turbulentnem modelu k-. Z numeričnimi simulacijami smo dokazali, da afinitetni zakoni, ki držijo za vse turbostroje z lopaticami, veljajo tudi za brezlopatični Teslin ventilator. Na osnovi rezultatov simulacij smo poiskali geometrične lastnosti Teslinega ventilatorja z najboljšim izkoristkom, ga izdelali ter izvedli meritve. Z meritvami smo validirali rezultate numeričnih simulacij in potrdili našo hipotezo o razširitvi veljavnosti afinitetnih zakonov na brezlopatične delovne stroje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Teslin ventilator, numerične simulacije, afinitetni zakon, optimizacija, karakteristika sistema, vpliv trenja
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-98865 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2017
Število ogledov:1426
Število prenosov:465
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Numerical and experimental analysis of the Tesla fan's performance
Izvleček:
Nikola Tesla patented a fan, that works on the principle of friction. In the diploma, performance of a Tesla fan and a theoretical background of it’s performance, with an intention to reduce noise, is presented. In the research a numerical model, based on the turbulent model k-, was made with the program Ansys. Numerical simulations prove, that the afinity laws, wich hold for all bladed turbomachinery, hold also for the bladeless Tesla fan. Based on the simulation results, the geometric properties of a Tesla fan with highest efficiency, are derived. The fan was also manufactured and measurements were performed. The measurements validate the results from numerical simulations and confirm the hypothesis that the validity of afinity laws can be expanded to bladeless turbomachinery.

Ključne besede:Tesla fan, numerical simulations, afinity law, optimisation, system characteristics, regulations, impact of friction

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj