izpis_h1_title_alt

Primerjava izbranih teoretičnih modelov pravljice : diplomsko delo
ID Boštjančič, Kaja (Avtor), ID Perenič, Urška (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,14 MB)
MD5: 84C36CC502740568F6A56326ABC5F8F6
PID: 20.500.12556/rul/99eeac27-ae27-4d9f-8697-6d97a351e351

Izvleček
V diplomskem delu kritično obravnavam in med seboj primerjam opredelitve pravljic in njene klasifikacije ter poskušam podati sintezno definicijo te literarne vrste. Na kratko so predstavljeni teoretski modeli preučevanja pravljic, kot jih navaja Milena Mileva Blažić (2008): sociološki, literarni, psihoanalitični, folkloristični in poststrukturalistični pristop, podrobneje pa sta predstavljena strukturalistični in feministični model, ki sta na podlagi analize pravljice tudi med seboj primerjana. Prišla sem do ugotovitev, da definicije le na splošno opredeljujejo pravljico in pri tem izpostavljajo elemente, ki so sicer v središču posameznih teoretskih modelov. O tem pričajo podobnosti med njimi. Teoretski modeli pa se pri opredelitvah bolj usmerjajo vsak v svojo smer, imajo različna težišča in fokuse (sociološkega zanima pomen družbe, literarnega predvsem vsebina itd.). Na podlagi analize sodobne pravljice sem tudi prišla do spoznanja, da sta strukturalistični in feministični pristop povsem različna, saj enega zanima predvsem struktura pravljice, drugega pa ženski liki in njihova psiha. Na podlagi te razlike sem na koncu podala dve različni definiciji omenjene literarne vrste, in sicer kot bi jo definirala strukturalistični in feministični pristop.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:literarna teorija, pravjica, teortski modeli, strukturalistični pristop, feministični pristop, bolonjske diplome
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[K. Boštjančič]
Leto izida:2017
Št. strani:29 f.
PID:20.500.12556/RUL-98593 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.0-34
COBISS.SI-ID:65264738 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.12.2017
Število ogledov:2084
Število prenosov:378
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
In this diploma thesis, we critically discuss and compare different definitions of fairy-tales and their classifications, while trying to provide a definition synthesis of this literary type. We concisely provided theoretical models of studying fairy-tales, and as Milena Mileva Blažić (2008) points out these are: the sociological, the literary, the psychoanalytical, the folkloric and post-structuralist approach, whereas the structuralist and feministic model are presented in detail (the latter two are on the basis of fairy-tale analysis compared with each other as well). I have come to the conclusion that definitions just define the fairy-tale in general, whilst accentuating elements which are at the centre of a particular theoretic model. Similarities between them confirm this claim. However, theoretical models aim at singular directions in their definitions, have diverse focal points and focusses (the sociological is concerned with the meaning of society, the literary with the content, etc.). Based on the analysis of the modern fairy-tale, I have adjudged that the structuralist and the feminist approach are entirely dissimilar, since one is interested primarily in the structure of the fairy-tale and the other in female characters and their psyche. On account of this distinction, I ultimately provided two different definitions of this literary type, as defined by the structuralist and the feminist approach respectively.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj