izpis_h1_title_alt

Psihološke teorije učenja in njihova aplikacija v učbenikih za angleščino in slovenščino : magistrsko delo
ID Vučkovac, Tanja (Avtor), ID Skela, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Vogel, Jerica (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,57 MB)
MD5: 7F5192702A6AB5828E8173B44A461FE7
PID: 20.500.12556/rul/a44ea216-e602-456a-a384-f4d80518986b

Izvleček
V magistrskem delu predstavljamo temeljne psihološke teorije učenja in njihovo aplikacijo v učbenikih za angleščino in slovenščino. V teoretičnem delu najprej predstavimo razliko med učenjem in usvajanjem maternega jezika oz. drugega/tujega jezika. Podrobneje predstavimo splošne psihološke teorije učenja - temeljne značilnosti posamezne teorije, pri čemer poudarjamo predvsem tiste značilnosti, ki se povezujejo z jezikovnim učenjem. Teoretični del zaključimo z definicijo učbenika in kratkim pregledom lastnosti, ki sestavljajo kakovosten (tuje)jezikovni učbenik. V empiričnem delu magistrske naloge nas je zanimalo, na katerih psiholoških teorijah učenja temeljijo naloge v učbenikih za angleščino in slovenščino oz. katere od teh teorij v učbenikih prevladujejo. Analizirali smo osem učbenikov, ki so namenjeni štirim različnim skupinam uporabnikov: govorcem slovenščine kot maternega jezika, govorcem slovenščine kot drugega/tujega jezika, govorcem angleščine kot maternega jezika in govorcem angleščine kot tujega jezika. Analiza je pokazala, da je v vseh učbenikih najbolj zastopana behavioristična teorija učenja, kar pomeni, da so naloge zasnovane tako, da od učencev zahtevajo uporabo precej nezahtevnih miselnih operacij, kot sta npr. pomnjenje in ponavljanje. Precej je tudi nalog, ki temeljijo na kognitivni teoriji učenja, vendar je še zmeraj nemogoče reči, da je prišlo do prehoda od behaviorizma h kognitivizmu in da prevladujejo naloge, ki spodbujajo uporabo višjih kognitivnih procesov in ne le reprodukcijo prebranega ali slišanega.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:angleščina kot tuji jezik, slovenščina, jezikovna didaktika, metodika pouka, materni jezik, učenje jezika, drugi/tuji jezik, psihološke teorije učenja, učbeniki, magistrska dela
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Celje [i. e. Ljubljana]
Založnik:[T. Vučkovac]
Leto izida:2016
Št. strani:VII, 78 str.
PID:20.500.12556/RUL-98364 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[811.111:811.163.6]'24:159.9(043.3)
COBISS.SI-ID:59972706 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.11.2017
Število ogledov:2593
Število prenosov:714
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:General psychological theories of learning and their application in textbooks for English and Slovene
Izvleček:
The MA thesis deals with the basic psychological theories of learning and their application in textbooks for English and Slovene. In the theoretical part, we start by presenting the difference between learning and acquiring a mother tongue or a second/foreign language. We present the general psychological theories of learning in detail - the main characteristics of each theory, with the stress on those characteristics that are associated with language learning. We conclude the theoretical part with a definition of a textbook and a brief overview of the features that constitute a (high) quality textbook. In the empirical part of the MA thesis, we wanted to establish which psychological theories are the basis for the exercises in the textbooks for English and Slovene and which of these theories prevail. We analysed eight textbooks intended for four different user groups: native speakers of Slovene, speakers of Slovene as a second/foreign language, native speakers of English and speakers of English as a foreign language. The analysis revealed that behaviourism is still the most represented psychological theory of learning in all of the textbooks, which means that the activities are designed in a way that requires from the students the use of quite undemanding cognitive operations, such as memorization and repetition. There are also many activities that are based on the cognitive theory of learning, but it is still impossible to say that the transition from behaviourism to cognitivism has taken place; activities that encourage the use of higher cognitive processes and not just the reproduction of what has been read or heard still do not prevail.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj