izpis_h1_title_alt

Sinestetične metafore in zvok : kontrastivna analiza
ID Primožič, Jerneja (Avtor), ID Kržišnik, Erika (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Perko, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,50 MB)
MD5: 6CF0F5436B20A96C8B0D8F7068FB9820
PID: 20.500.12556/rul/87ac1112-ce3d-4b63-9dd3-e6593290bba2

Izvleček
Magistrsko delo preučuje pojav t. i. sinestetičnih metafor, pri katerih je eno čutno področje opisano v okviru drugega (npr. svetel zvok, oster okus, sladek vonj). Cilj primerjalne raziskave, ki temelji na analizi slovenskih in francoskih glasbenih kritik, je ugotoviti, katera čutna področja sodelujejo pri (sinestetičnem) opisu slušnih zaznav oz. natančneje glasbe in kakšna je njihova zastopanost. Pri tem se preverja načelo usmerjenosti, po katerem naj bi se sinestetični prenosi vršili v smeri od bolj konkretnih nižjih čutov (tip, okus, voh) k abstraktnejšim višjim čutom (vid, sluh). Pomemben predmet raziskave predstavlja tudi vprašanje ustaljenosti zbranih sinestetičnih izrazov in njihove vrednotenjske zaznamovanosti. Ker tako izhodiščno kot ciljno področje sinestetičnih prenosov zastopajo izrazi čutnega zaznavanja, je relevanten izkustveni - tj. čutnozaznavni, spoznavni in družbeno-kulturni - vidik pojava, pri čemer se kot ključno zastavlja vprašanje univerzalnosti in kulturne pogojenosti sinestetičnih zvez.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kognitivno jezikoslovje, metafora, sinestezija, čutno zaznavanje, besedne zveze, jezik in glasba, slovenščina, francoščina, primerjalne študije, magistrska dela
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[J. Primožič]
Leto izida:2016
Št. strani:195 str.
PID:20.500.12556/RUL-98335 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:81'373.612.2:78(043.2)
COBISS.SI-ID:61811810 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:27.11.2017
Število ogledov:1172
Število prenosov:425
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:
Naslov:Les métaphores synesthésiques et le son
Izvleček:
This paper analyses a phenomenon called synaesthetic metaphors, in which one sensory modality is described in terms of another (e.g. bright sound, sharp taste, sweet smell). The aim of the research, based on the contrastive analysis of Slovenian and French music reviews, is to determine which sense domains are employed for (synaesthetic) description of sound, more precisely music, and how frequent they are. In this regard the paper examines the directionality principle according to which more concrete and more accessible lower senses (touch, taste, smell) tend to map onto less concrete and less accessible higher senses (sound, sight). Furthermore, the analysis focuses on two other aspects: the conventionality of synaesthetic metaphors and their connotative meaning. Since the source and target domain in synaesthetic transfers belong to sense domains, the paper emphasize the experiential - i.e. perceptive, cognitive, and sociocultural - dimension of this phenomenon, with regard to which rises the main question concerning the universal and cultural tendencies of synaesthetic metaphors.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj