izpis_h1_title_alt

Pravica do stavke javnih uslužbencev
ID Erjavec, Živa (Avtor), ID Tičar, Luka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (685,52 KB)
MD5: 09C8588E4B79EC5D2B95605AB60ED987
PID: 20.500.12556/rul/ad2f6d3e-fbc5-4b49-a969-e5cbba630e1b

Izvleček
Stavka je ena od industrijskih akcij, s katero se delavci v okviru kolektivnega boja borijo za svoje pravice in interese, ko pogajanja niso več uspešna. Slovenska pravna ureditev od vseh možnih industrijskih akcij opredeljuje le stavko. Po 1. členu Zakona o stavki gre za organizirano prekinitev dela delavcev za uresničevanje ekonomskih in socialnih pravic in interesov iz dela. Ob upoštevanju vseh zakonskih zahtev stavka za delavce ne pomeni kršitve delovnih obveznosti ali razlog za uvedbo disciplinskega ali odškodninskega postopka. Prav tako ne sme imeti za posledico prenehanje delovnega razmerja. Stavka sprva zaradi posebnega statusa ni bila priznana javnim uslužbencem, danes pa tudi delavci v javnem sektorju uživajo pravico do stavke, vendar je to še vedno možno dodatno omejiti. Pogoji ter omejitve pravice do stavke so opredeljeni v Zakonu o stavki in ostalih področnih zakonih, kot so Zakon o obrambi, Zakon o sodiščih, Zakon o zdravstveni dejavnosti ... Tudi na mednarodnem nivoju je pravica do stavke opredeljena v številnih pravnih virih, kot so Konvencije Mednarodne organizacije dela, akti Sveta Evrope ali OZN. Pregled pravnih virov slovenske zakonodaje iz področja pravice do stavke javnih uslužbencev pokaže, da se pravica do stavke v številnih točkah precej razlikuje od mednarodnih standardov oziroma se z njimi ne sklada. Tudi sam Zakon o stavki ni skladen z ustavno ureditvijo, zato bi bil potreben temeljite prenove.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Stavka, pravica do stavke, javni uslužbenci, državni organi, mednarodni standard, omejitve.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-97411 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:15890001 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.10.2017
Število ogledov:3608
Število prenosov:1180
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The right to strike in the public sector
Izvleček:
The strike is one of the legal actions of workers to fight for their rights and interests when negotiations do not lead to any progress anymore. The Strike Act defines a strike as the organized interruption of work performed by workers for the purpose of exercising economic and social rights and interests related to work. Considering all legal rights, the strike does not form a violation of professional obligations or cannot cause the initiation of disciplinary or compensational procedures. Initially, the strike was not recognized for employees in civil services due to the special worker status, but lately also the public sector grants workers the right to strike, however applying a special legal regime of restrictions. In fact, the Strike Act and other special acts do not define public interest and do not draw a difference between civil services and essential services. The performance of minimum services is required practically by all special acts. The doctrine argues that the extend of workers affected by limitations of the right to strike is too wide. In international law, the right to strike is defined in many legal sources such as the convention of the ILO, acts of the EU Council or the UN. An examination of the sources of Slovenian legislation regarding the right to strike for workers in civil services shows that the rights significantly differentiate from international standards. In addition, the Strike Act is not in line with the Slovenian constitution and demands thorough reconstruction.

Ključne besede:Strike, The right to strike, Employee in civil service, International standards, Limitations.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj