izpis_h1_title_alt

Trajnostna arhitektura v kontekstu vzgoje in izobraževanja : nekateri odgovori osnovnošolskih učiteljev na aktualno temo
ID Cencič, Majda (Avtor), ID Mlinar, Anton (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=68707 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V sedanji družbi se razpravlja o konceptu trajnosti, o trajnostnem in o ekološkem razvoju. V prispevku se usmerjamo le na koncept trajnosti v povezavi z ekološko gradnjo šol. V raziskavi smo se usmerili na reprezentativni vzorec osnovnošolskih učiteljev in na nekatera njihova stališča do ekološke gradnje, na vprašanji, kateremu vidiku gradnje bi učitelji dali prednost ter kako pogosto si postavljajo nekatera vprašanja o šoli, v kateri poučujejo. Zanimalo nas je tudi, ali se odgovori anketiranih učiteljev razlikujejo glede na njihovo starost, pri čemer smo učitelje razvrstili v dve skupini: mlajše, do 35 let, in starejše, nad 35 let. Presenetili so nas odgovori, da imajo učitelji, stari nad 35 let, v glavnem bolj pozitiven odnos do ekološke gradnje šol kot učitelji, stari manj kot 35 let. Glede na rezultate predpostavljamo, da sta v današnjem formalnem izobraževanju temi o ekologiji in trajnostnem razvoju zapostavljeni, da pa tudi ni dovolj, da teme vključimo le v učne načrte, pač pa so pomembni tudi odnos in stališča, ki jih učitelji imajo do trajnostne in ekološke problematike.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:arhitektura, šolske zgradbe, ekologija, trajnostni razvoj, ekološka zavest
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2013
Št. strani:Str. 47-62
Številčenje:Letn. 6, št. 2/3
PID:20.500.12556/RUL-96703 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:727:373
ISSN pri članku:1855-4431
COBISS.SI-ID:4868055 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.12.2017
Število ogledov:1498
Število prenosov:284
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Pedagoška fakulteta, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Sustainable architecture in the context of education
Izvleček:
The concept of sustainability and a sustainable and ecological development are common debate topics in today’s society. This paper discusses the concept of sustainability in green building with regard to schools. The research was conducted on a representative sample of primary school teachers, focusing on some of their opinions on green building. We asked them which aspect of building they favoured and how often they asked themselves certain questions about the school they taught in. Furthermore, we were interested to see whether we would find age-related differences. To this end, teachers were divided into two groups, namely, teachers of up to 35 years of age and teachers over 35. We were surprised to find that teachers over 35 had a more positive attitude towards green building in schools compared to their younger colleagues. Based on the results, we came to a conclusion that the topics pertaining to ecology and sustainable development are neglected in today’s education. However, making them part of school curriculum is not enough, as the opinions and attitudes of teachers on sustainable and ecological issues also have an important impact on the subject-matter itself.

Ključne besede:sustainability, ecology, primary school teachers, school, ecological awareness, architecture

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj