izpis_h1_title_alt

Učinki spodbujanja pitja vode in nesladkanih čajev v osnovnih šolah
Menih, Vid (Avtor), Fidler Mis, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,11 MB)

Izvleček
Proučevali smo vpliv 9-mesečne intervencije (5 mesecev aktivna, 4 mesece pasivna): komunikacijska (ozaveščanje), vodna (nadomestitev sladkih pijač z vodo), kombinirana (komunikacijska in vodna) v primerjavi brez intervencije (kontrolna skupina) na vrsto in količino popitih sladkih pijač, ozaveščenost o tveganju uživanja sladkih pijač ter na delež prekomerno prehranjenih in debelih učencev. Rezultati: Učenci, ki obiskujejo šolo, kjer je bila izvedena vsaj ena intervencija, so po 9 mesečni intervenciji popili manj: (i) pijač z dodanim sladkorjem: 53,2 ml/dan, (p < 0,01); (ii) pijač s sladkorjem: 36,8 ml/dan, (p < 0,01); (iii) sladkih pijač: 27,7 ml/dan, (p < 0,01). Razlika v spremembi količine popitih pijač z dodanim sladkorjem (Δ = 102,7 ml; p < 0,01), pijač s sladkorjem (Δ = 107,4 ml; p < 0,01) ter sladkih pijač (Δ = 98,9 ml; p < 0,01) med šolo, kjer sta bili izvedeni dve intervenciji ter ostalimi šolami, je bila statistično pomembna. Učenci šol, kjer sta bili izvedeni obe intervenciji, so se razlikovali v izboljšanju ozaveščenosti od učencev iz ostalih treh šol (p = 0,03). Obstaja razlika v deležu prekomerno prehranjenih in debelih učencev po 9-mesečni intervenciji v šoli, kjer sta bili izvedeni obe intervenciji (p = 0,04) (OŠ Pirniče) ter v šoli, kjer je bila izvedena komunikacijska intervencija (p = 0,02) (OŠ Toneta Čufarja). Komunikacijska intervencija v šoli tekom enega šolskega leta sama ali v kombinaciji z vodno intervencijo učinkuje na zmanjšanje števila prekomerno prehranjenih ter debelih otrok.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pijače, uživanje pijač, osnovnošolci, navade uživanja pijač, voda, pijače z dodanim sladkorjem, PDS, projekt »Voda zmaga«
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:BF - Biotehniška fakulteta
Leto izida:2017
Založnik:[V. Menih]
UDK:613.3-053.5
COBISS.SI-ID:4817016 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:676
Število prenosov:269
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The effects of encouraging consumation of water and sugar free tea in primary schools
Izvleček:
We studied the effect of a 9-month intervention (5 months active and 4 months passive): communication intervention (awareness), water intervention (replacing sugary drinks with water) as well as a combination of both (communication and water intervention) compared to no intervention (control group) in regard to a change in the type and quantity of consumed sugary drinks, to raising awareness of the risk of consumption of sugary drinks and to the proportion of overfed and obese children in the elementary school environment. Results: Following a 9-month intervention children from schools which carried out at least one intervention drank less of: (i) drinks with added sugar: 53.2 ml/day (p <0.01); (ii) beverages with sugar: 36.8 ml/day (p <0.01); (iii) soft drinks: 27.7 ml/day ( p <0.01). The difference in the change in the quantity of consumed beverages containing added sugar (Δ = 102.7 ml; p <0.01), drinks with sugar (Δ = 107.4 ml; p <0.01) and soft drinks (Δ = 98.9 ml; p <0.01) between the school, where both interventions were carried out and other schools, was statistically significant. Children from schools where both interventions were carried out, differed in improving awareness compared to children from other schools (p = 0.03). There is a difference in the proportion of overfed and obese children after the 9-month intervention in the school where both interventions were carried out (p = 0.04) (OŠ Pirniče) and in the school where communication intervention was conducted (p = 0.02) (OŠ Tone Čufar). During one school year, communication intervention alone or in combination with a water intervention is effective in reducing the number of overfed and obese children.

Ključne besede:beverages, beverage consumption, primary school children, drinking habits, water, sugar sweetened beverages, SSB, project »Voda zmaga«

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj