Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Vibroakustična karakterizacija krogličnih ležajev s povečano zračnostjo
ID
Bregar, Tomaž
(
Avtor
),
ID
Boltežar, Miha
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Čepon, Gregor
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(21,88 MB)
MD5: 9CB5DDEB68DA46778F9D86C26E393DD4
PID:
20.500.12556/rul/d413a748-862e-4ace-bf47-571f72407e04
Galerija slik
Izvleček
V tem delu je predstavljen razvoj numeričnega modela, ki omogoča simulacijo hrupa zaradi udarjanja kotalnih elementov z obroči ležaja. Obravnavani so kroglični ležaji s povečano zračnostjo, katerih kotalni elementi so kroglice. Dinamika obravnavanega ležaja je izračunana s poenostavljenim analitičnim modelom, ki nadomešča ležaj preko zapisa togostne matrike. Učinkovito simulacijo dinamike sistema dosežemo z uporabo modalne redukcije, s katero znižamo število prostostnih stopenj modela. Potek zvočnega tlaka ob trku kroglice je simuliran z metodo končnih elementov in validiran s preprostim eksperimentom. Izdelano je tudi preizkuševališče, s katerim smo ponazorili udarjanja kotalnih elementov v obroč ležaja. Preizkuševališče nam omogoča končno validacijo numeričnega modela zvoka, ki se pojavi ob trku kroglic.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
kroglični ležaj
kotalni elementi 
numerična simulacija 
analitični model 
akustika
zvok
trk
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FS - Fakulteta za strojništvo
Leto izida:
2017
PID:
20.500.12556/RUL-95464
Datum objave v RUL:
20.09.2017
Število ogledov:
2320
Število prenosov:
525
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Vibroacoustic characterization of ball bearings with increased clearance
Izvleček:
This work presents development of numerical model used for simulating noise generated by impact between rolling elements and bearing rings. The work addresses ball bearings with increased clearance whose rolling elements are balls. The dynamics response of the bearing is calculated with simplified analytical model that replaces the ball bearing in a simulation with a equivalent stiffness matrix. Effective simulation of the system’s dynamics is obtained by using modal reduction that reduces the number of degrees of freedom. Time history of sound pressure during the collision of the ball is simulated with finite element analysis and validated with a simple experiment. Additionally an experimental setup was developed. Experimental setup enables the final validation of the numerical model to predict the sound which appears when balls impacts the rings of bearing.
Ključne besede:
ball bearing
rolling elements 
numerical simulation
analytical model 
acoustics
sound
impact
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj