izpis_h1_title_alt

Kriteriji primernosti virtualnih pripomočkov za učenje začetne algebre
ID Pogačar, Janja (Avtor), ID Magajna, Zlatan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4646/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrskem delu so obravnavane vsebine, ki so povezane z virtualnimi učnimi pripomočki pri pouku algebre v osnovni šoli. Definiran je pojem učni pripomoček in predstavljene so teme, pri katerih najpogosteje uporabljamo pripomočke pri pouku matematike. Predstavljeni so tudi najpogosteje uporabljeni učni pripomočki pri poučevanju matematike v osnovni šoli. Opisana je klasifikacija učnih pripomočkov po štirih kriterijih (glede na stopnjo prikazovanja odnosov, glede na statičnost, glede na konkretnost ter glede na vrsto interakcije med snovalcem, uporabnikom in pripomočkom). V magistrskem delu se osredotočimo na dinamične virtualne učne pripomočke. Navedemo nekaj virtualnih učnih pripomočkov za pouk matematike ter zapišemo, kakšno vlogo imajo virtualni učni pripomočki pri poučevanju matematike. Opišemo tudi nekaj raziskav, ki so bile narejene na področju poučevanja z uporabo virtualnih učnih pripomočkov. Predstavimo pregled algebrskih vsebin slovenskih osnovnih šol, pred empiričnim delom pa še predstavimo virtualne učne pripomočke za reševanje linearnih enačb, ki jih uporabimo v naši raziskavi. V empiričnem delu magistrskega dela so predstavljene ugotovitve o stališčih študentk in študentov matematike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani o kriterijih za primernost virtualnih učnih pripomočkov za reševanje linearnih enačb ter mnenja študentk in študentov o uporabi izbranih virtualnih učnih pripomočkov pri pouku začetne algebre. Po mnenju študentov je najbolj primeren virtualni učni pripomoček za učenje reševanja enačb virtualna tehtnica s spletne strani NLVM, naslednji najbolj primeren pa virtualni učni pripomoček za reševanje enačb s spletne strani Gizmos. V primerjavi z učitelji matematike iz tujine se stališča slovenskih študentk in študentov razlikujejo. Kar je slovenskim študentkam in študentom manj pomembno, je pogosto učiteljem matematike iz tujine bolj pomembno. Slovenskim študentom je tako najpomembnejši kriterij pri izbiri virtualnega pripomočka njegova cena, učiteljem iz tujina pa je najpomembnejša stabilnost delovanja. Oblikovani kriteriji in ključne ugotovitve o stališčih do izbranih virtualnih učnih pripomočkov, predstavljenih v empiričnem delu, so lahko učiteljem pomembno napotilo pri izbiri in uporabi pripomočkov pri pouku začetne algebre v osnovni šoli.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kriteriji primernosti učnega pripomočka
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-95043 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11692617 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.09.2017
Število ogledov:818
Število prenosov:102
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Criteria for suitability of virtual manipulatives for learning basic algebra
Izvleček:
The master’s thesis considers virtual teaching aids for teaching algebra in elementary schools. First, the concept of teaching aid is defined and the mathematics topics in which teaching aids play an important role are presented. Then some most commonly used teaching aids in elementary school mathematics are presented. Also, the classification of teaching aids according to four criteria is described (the level of modelling, dynamicity, concreteness, and the type of interaction between teaching aid, its user and its creator). We focus on mathematics teaching aids that are virtual and dynamic. We explain the role of virtual teaching aids in teaching mathematics, we present some of such aids, and we also report on the results of several studies on teaching by using virtual teaching aids. Finally, we present four virtual teaching aids for solving linear equations that are used in the empirical part of our research. The empirical part of the thesis considers the views of prospective mathematics teachers from the Faculty of Education in Ljubljana about the criteria for suitability of teaching aids for solving linear equations. We consider also students’ opinions on the use of selected virtual teaching aids for teaching basic algebra. According to the prospective teachers the most suitable virtual teaching aid for teaching equations in basic algebra is the virtual balance scale from the website NLVM, followed by the virtual teaching aid for solving equations from the website Gizmos. In comparison to mathematics teachers from abroad the views of Slovene students on suitability criteria differ in several respects. What is less important for Slovene students is often more important for foreign mathematics teachers. For Slovene students the most important criteria in choosing teaching aids is the price, while foreign teachers put on the first place the stability of virtual aids. The established criteria and key findings about the views on the selected virtual teaching aids presented in the empirical part can be an important guide for teachers when choosing teaching aids for basic algebra in elementary schools.

Ključne besede:criteria of suitability of teaching aids

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj