izpis_h1_title_alt

Kritično mišljenje pri pouku tehnike in tehnologije
ID Zalar, Jona (Avtor), ID Jamšek, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4594/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu želimo predstaviti stanje kritičnega mišljenja učencev pri pouku tehnike in tehnologije v devetletni osnovni šoli. Najprej je podan pomen kritičnega mišljenja v vsakdanjem življenju, ki je ključnega pomena za učinkovito in kakovostno življenje. Opredeljeno je kritično razmišljanje in zajete so lastnosti, ki jih mora imeti kritični mislec. Na kratko predstavljamo smernice in štiri učne pristope, ki so učitelju v pomoč pri poučevanju kritičnega mišljenja. Obstoječih raziskav v Sloveniji, usmerjenih na temo kritičnega mišljenja pri pouku tehnike in tehnologije še ni mogoče zaslediti. Za ugotavljanje stopnje kritičnega mišljenja smo zasnovali merski instrument, test. Instrument zajema ciljno zastavljene naloge po revidirani Bloomovi taksonomski lestvici, ki ugotavljajo kritično mišljenje. Kot najbolj primeren za naše potrebe ugotavljanja kritičnega mišljenja smo izbrali izbirni tip nalog z enim najbolj pravilnim odgovorom. Test je izdelan za ugotavljanje kritičnega mišljenja na področju kovin kot področne tematike tehnike in tehnologije. Test smo pilotsko tudi izvedli v eni izmed osnovnih šol. Ugotavljamo, da je stanje kritičnega mišljenja v osnovni šoli pri pouku tehnike in tehnologije zelo slabo. Merski instrument je priloga k delu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tehnika in tehnologija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-94245 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11658569 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.08.2017
Število ogledov:1559
Število prenosov:171
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Critical thinking at primary school design and technology subject
Izvleček:
Thesis aims to present the state of critical thinking at primary school Design and Technology classes. First, we provide critical thinking definitions in everyday life as it has a key importance role for leading an efficient and quality lifestyle. Further characteristics that a critical thinker has to possess are presented. The guidelines for critical thinking teaching methods are briefly presented. For the field of design and technology subject no particular research focused on critical thinking can be found in Slovenia. For determining the level of critical thinking, we designed a measurement tool (a test). The tool covers goal-oriented exercises that prove critical thinking, according to the revised Bloom’s taxonomy scale. The selection test with one answer being the most accurate one was chosen as the most appropriate for determining the level of critical thinking. The test is designed in such a way that it is integrated in the metals subject matter which is a part of the design and technology curriculum. A pilot test was carried out in one of the elementary schools. We observed that the level of critical thinking in the area of Design and Technology is very low. The measurement tool serves as an annex to the thesis.

Ključne besede:Design and Technology

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj