izpis_h1_title_alt

Sodobna perspektiva tradicionalne moške mode
ID Valenci, Sara (Avtor), ID Fajt, Elena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,97 MB)
MD5: A1477A3A548D60F8FA56DE4D7D41C12E
PID: 20.500.12556/rul/cc50d7a1-e84f-4d32-9b98-f953a5ee1f00
.pdfPDF - Priloga, prenos (3,24 MB)
MD5: E344B3AD250DC6698D8E70A1B85ADE28

Izvleček
Magistrsko delo predstavlja sodobno moško kolekcijo, ki črpa inspiracijo v ruski moderni umetnosti od poznega 19. stoletja do leta 1970 s poudarkom na konstruktivizmu, in s tem ohranja bogastvo te neoprijemljive dediščine. Kolekcija je aktualna in kljub sodobnemu videzu sodeluje z uporabnikom ter upošteva njegove zahteve. Metoda zmanjševanja razlik med klasičnimi in avantgardnimi oblačili simpatizira s teorijo konstruktivizma, ki se je razvil iz ruske ljudske umetnosti in eskaliral v strogo geometrijsko strukturo z močnim propagandnim sporočilom. Njegov esencialni pomen je spajanje umetnosti s funkcionalnostjo - oblikovalec in inženir postaneta ista oseba. Poslužujem se raziskovalnega oblikovanja, ki temelji na preizkušanju novih tekstilnih tehnik, razvitih izključno z metodo eksperimentiranja. Tehnološki procesi se osredotočajo na ustvarjanje tekstilnega reliefa in novih tiskarskih tehnik z namenom, da v tekstil vključijo dekorativni element, ne da bi okrnili njegovo funkcionalnost. Sodobna obdelava priredi vizualno podobo tekstila in združi lastnosti tradicionalnega z modernim v zaključeno celoto. Tekstovna sporočila v strogi grafični estetiki, po vzoru alternativne umetnosti iz družabnega omrežja Tumblr, služijo kot sodobni prenosnik današnjih propagandnih sporočil. Oblačila postanejo sredstvo sporazumevanja. Kolekcijo definira 7 videzov, tipične V-silhuete, ki simbolizira trikotnik - moškost. Fragmentarnost, komplementarni kontrast in uporaba primarnih barv opeva ideologijo konstruktivizma s silhuetami, ki od daleč v prostoru rišejo like. Kljub temu da so oblačila funkcionalna in namenjena vsakodnevni nošnji, trdota oblik in ostri robovi oblačilnih detajlov nasprotujejo videzu oblačil za prosti čas.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:moška moda, ruska umetnost, postsovjetska estetika, konstruktivizem, tekstilni relief, tekstilni tisk.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-91162 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.03.2017
Število ogledov:2280
Število prenosov:766
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Contemporary perspective on traditional meswear
Izvleček:
This master's thesis introduces contemporary menswear collection, with inspiration in modern Russian art from late 19th century to 1970, and as a result preserves this intangible heritage. Collection is very current and although its apperance is avantgard, it puts users needs on first place. Method of decreasing differences between traditional and contemporary apparel sympathizes with the theory of constructivism which evolved from the Russian folk-art and escalated in strictly graphical structure with a strong promotional message. The essential purpose of constructivism is to combine art and functionality - the artist and engineer are combined in one person. Design research is based on testing new textile techniques, which are developed specifically with a method of experimentating. Technological processes are focusing on creating textile terrain and new printing techniques, with intention to include decorative element in fabric without infringing its practicality. Modern treatments readjust visual apperance of textile in order to combine the quality of traditional and modern in a completed whole. The strict graphic aesthetic of prints, which inspiration originates from social networks like Tumblr, carries messages of nowadays propaganda. Clothing becomes a mean of communication. The collection is dominated by typical V-silhouette, which symbolizes the triangle - masculinity.The fragmentation, complementary contrast and the use of primary colours follows the ideology of constructivism with silhouettes that from far remind on geometric shapes. The hardness of forms and sharp edges oppose the sports leisurely look of modern materials which is a factor that makes clothes functional and, above all, wearable.

Ključne besede:menswear fashion, Russian art, post-soviet aesthetics, Constructivism, textile terrain, textie print.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj