izpis_h1_title_alt

Samopromocijski novičarski mediji? : analiza spletnih mest slovenskih političnih akterjev
ID Oblak Črnič, Tanja (Avtor), ID Amon Prodnik, Jernej (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/TiP2014_6_Oblak-CrnicAmon-Prodnik.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek predstavlja rezultate kvantitativne analize spletnih mest slovenskih političnih institucij, in sicer s treh različnih, a med seboj povezanih vidikov. Skladno z v komunikologiji tradicionalnim izhodiščem funkcionalnega modela - "Kdo sporoča kaj in na kakšen način?" - analiziramo informacijske in komunikacijske vzorce političnih institucij na spletu. Raziskava, opravljena v marcu 2014 na vzorcu 63 spletnih mest, ki je vključevala izvršno, sodno, zakonodajno oblast in civilnodružbeno sfero političnega prizorišča v Sloveniji pred kampanjo za volitve v Evropski parlament, omogoča primerjalni vpogled v delovanje slovenskih političnih akterjev na spletu. Ta skozi nadgradnjo Habermasovega modela aren političnega komuniciranja ponuja kontrastiranje t. i. močne politične sfere s "šibko" politiko in primerjavo med t. i. individualizirano "politiko oseb" in institucionalno politiko. Rezultati kažejo, da postajajo spletna mesta političnih institucij vse manj politično in vse bolj medijsko strukturirana: programske in participatorne oblike delovanja prehiteva razmah novičarstva, videovsebin in drugih vizualnih promocijskih mehanizmov. Premik akterjev v spletna omrežja ob tem ni nujno utemeljen na možnostih za večjo participacijo državljanov in njihovo vključevanje v procese odločanja, kar zahteva ponovni premislek o razumevanju političnih akterjev in njihovi vlogi pri ustvarjeni podobi državljanov v digitalnem okolju.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2014
Št. strani:Str. 1321-1343, 1410-1411
Številčenje:Letn. 51, št. 6
PID:20.500.12556/RUL-85357 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.738.5:321(497.4)
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:33083741 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.09.2016
Število ogledov:816
Število prenosov:141
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article reflects the findings of a quantitative analysis of the websites of Slovenian political institutions regarding three different but related aspects. In accordance with the functionalist model in classical communication theory - "Who communicates what in what way?" - the analysis focuses on the online informational and communication patterns of political institutions. Conducted in March 2014 on a sample of 63 websites, the study included governmental, legislatorial institutions and the sphere of civil society before an election for the European Parliament, and offers a comparative view of the biggest political actors in the Slovenian online political space. By accommodating the Habermasian model of political arenas of communication, the study enables a comparison between weak and strong politics and between individualised politics of personas with institutional politics. The results show that the websites of political institutions are less politically structured and more media-oriented: participatory forms of online behaviour are less present than the expansion of news, video contents and other visual promotional materials. However, the evident move by political actors into online social media, such as Facebook and Twitter, is still not built on the potential for the greater participation of citizens and their inclusion in political decision-making. Such findings demand a critical understanding of political actors and their role in the online construction of "digital citizens" today.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj