izpis_h1_title_alt

Trajnost znanja likovnih pojmov
ID Herlec, Manca (Avtor), ID Tomšič Čerkez, Beatriz Gabriela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Jerman, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3522/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Predmet raziskave je trajnost znanja likovnih pojmov, ki so bistvena sestavina vsakega likovnega področja. O trajnosti znanja likovnih pojmov je na splošno zelo malo raziskanega in zapisanega. Spremljanje, prepoznavanje in uporaba likovnih pojmov poteka izven standardnega prostora – učilnice, ima večji časovni okvir in ponuja možnost širšega in poglobljenega raziskovanja vseh likovnih področij. Likovne pojme naj bi učenci osvojili že v osnovni šoli. Pridobivanje teh pojmov se za nekatere zaključi s koncem osnovne šole, za druge pa po končani srednji šoli. Učenci jih pridobijo na različnih likovnih področjih. Zaradi lažje predstavljivosti pojmov morajo biti ti podkrepljeni s primeri iz vsakdanjega življenja. Skratka, pojme, ki smo jih nekoč že osvojili, uporabljamo v vsakdanjem življenju. Cilj raziskave je ugotoviti, kakšno je prepoznavanje likovnih pojmov po končanem likovnem izobraževanju, in dokazati, da likovne pojme z različnih likovnih področij prepoznamo in uporabimo v vsakdanjem življenju celo življenje. Z gotovostjo to lahko rečemo za modo in arhitekturo. To je vidik, ki daje pomembnost predmetu Likovna umetnost, saj nam ni vseeno, v kakšnem vizualnem okolju živimo. V teoretičnem delu magistrskega dela je poudarek na likovni teoriji, ki je pomembna za kakovostno prepoznavanje vseh likovnih področij, in sicer pri risanju, slikanju, modi, fotografiji, kiparstvu, arhitekturi in vizualnih komunikacijah. Trajno pridobljeno znanje je posledica znanja, ki temelji na praksi ter prepoznavanju in uporabi likovnih pojmov pri vsakdanjih opravilih, ki so zavestno oziroma podzavestno povezana z umetnostjo in niso odvisna od likovne nadarjenosti. Empirični del raziskave je sestavljen iz dveh delov, to je iz kvantitativnega in kvalitativnega dela. Kvantitativni del bomo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega bodo odgovarjali naključno izbrani ljudje. Vprašalnik bo zajemal tudi vprašanja in odgovore odprtega tipa, ki jih bomo kvalitativno obdelali. Pridobljeni rezultati kvantitativne raziskave in kvalitativnega dela bodo prispevali k novi didaktični kvaliteti in vpogledu učitelja o stopnji in trajnosti znanja likovnih pojmov. Doprinesli bodo vpogled v razmišljanje posameznika, ki v vsakodnevnem življenju uporablja izsledke znanja, pridobljenega v času šolanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:trajnost znanja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-83737 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11057225 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2016
Število ogledov:1040
Število prenosov:139
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Sustainability knowledge of art concept
Izvleček:
The object of the research is the sustainability of art concept which is the main ingredient of any art domain. Very little has been researched and written in the field of the knowledge of art concept. Monitoring, recognition and application of the knowledge of art concept are acknowledged outside standardized facility – the classroom, have greater time frame and offer possibilities of greater and deeper research in every field of art. Art concepts should already be adopted in primary school. The acquisition of such concepts is, for some students, concluded by finishing primary education and for others, by finishing the secondary. The concepts are acquired in various fields of art and must be reinforced with instances of everyday life to facilitate the identification. In short, already adopted concepts are used in everyday life. The aim of the research is to ascertain the recognition of art concepts after the completion of art education and to demonstrate the application of art concepts throughout our lifetime. This is consistent in fashion and architecture. Such view gives the importance to Art as a school subject as people do care about the visual environment we live in. Theoretical part of the thesis will emphasize art theory, which is important for qualitative recognition of all art areas, namely drawing, painting, fashion, photography, sculpture, architecture and visual communications. Sustainable knowledge is a result of knowledge based on practice, recognition and application of art concepts in everyday life, consciously or subconsciously connected with art and independent from art talent. Empirical part of the research will include two parts: qualitative and quantitative one. The quantitative part will be carried out with the questionnaire answered by random selection of people. The questionnaire will include open questions and answers which will be qualitatively elaborated. The acquired results of qualitative and quantitative research will contribute to new didactic quality and to a teacher’s insight of the sustainability of art concept. The results will also contribute to insights of thinking of an individual who uses the results of the knowledge, acquired during the schooling, in everyday life.

Ključne besede:sustainability knowledge

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj