izpis_h1_title_alt

Hip hop v Sloveniji: ali obstaja lokalno specifičen vzorec prevzemanja značilnosti žanra?
ID Stanković, Peter (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/dr/dr51Stankovic.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V Sloveniji že nekaj let obstaja razmeroma močna lokalna hip hop scena, ni pa raziskano, ali gre zgolj za neselektivno kopiranje v svetu uveljavljenih glasbenih in simbolnih referenc ali pa za vsaj relativno izvirno hibridno kulturno formo na križišču globalnih trendov in njihovega lokalnega, kulturno specifičnega prisvajanja. Da bi identificiral izvirnost slovenskega hip hopa, avtor članka analizira deset najpomembnejših slovenskih izvajalcev, pri čemer ugotavlja, da zelo očitnih kulturno specifičnih posebnosti slovenski hip hop vprimerjavi z ameriškim vzorom ne kaže. Kljub temu pa ni mogoče govoriti o povsem avtomatičnem kopiranju izvirnika: slovenski izvajalci značilnosti hip hopa kot žanra prevzemajo razmeroma selektivno, praviloma združujoč zgolj glasbene konvencije hip hopa s svet izrazito kritično obravnavajočimi besedili. Konsistentnost tega vzorca morda pomeni zametek pojavljanja prepoznavno hibridne kulturne forme v prihodnosti, trenutno pa kaže predvsem na to, da hip hop v Sloveniji funkcionira v prvi vrsti kot medij konstrukcije tipično kritične subjektivnosti z vsemi njenimi dobrimi in slabimi stranmi.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2006
Št. strani:Str. 93-112
Številčenje:Letn. 22, št. 51
PID:20.500.12556/RUL-8231 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.7
ISSN pri članku:0352-3608
COBISS.SI-ID:25079133 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1666
Število prenosov:130
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Družboslovne razprave
Skrajšan naslov:Družbosl. razpr.
Založnik:Slovensko sociološko društvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0352-3608
COBISS.SI-ID:7530242 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
A strong local hip hop scene has been present in Slovenia for some time now, yet it is unclear whether Slovenian hip hop is merely a copy of a globally established musical genre or in fact an innovative hybrid established at the intersection of global trends and their local cultural variations. To address this question, the author examines ten of the most important Slovenian hip hop MCs/groups, arguing that while Slovenian hip hop does not show many local cultural peculiarities the appropriations of this global genre are nevertheless remarkably uniform: of all elements of the genre, Slovenian hip hop musicians above all combine hip hop music with distinctively critical lyrics. This pattern is, of course, not remarkable as such but it may signal the beginning of new hybrid form or, as it is, the fact that hip hop in Slovenia functions primarily as a medium of construction of the typically critical one could even say of modernist subjectivity.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj