izpis_h1_title_alt

Analiza mnenja vzgojiteljic o govoru in jeziku od pet- do šestletnih otrok v Zasavju
ID Rakovič, Nika (Avtor), ID Košir, Stanislav (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3296/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrski nalogi analiziram mnenje vzgojiteljic o govoru in jeziku od pet- do šestletnih otrok v Zasavju. V teoretičnem delu se osredotočam na definiranje govora, jezika in komunikacije ter dejavnikov, ki vplivajo na razvoj le teh. Moje zanimanje se nato še bolj osredotoči na lestvice govorno-jezikovnega razvoja v predšolskem obdobju. Predvsem pa so poudarjena pričakovanja do predšolskih otrok, starih od pet do šest let, ki jih obravnavam tudi v empiričnem delu. Za namen raziskave sem razdelila 100 ocenjevalnih list vzgojiteljicam iz dveh vrtcev v Zasavju. V raziskavi poskušam ugotoviti, ali obstajajo razlike med dosežki otrok iz občine Zagorje ob Savi in otrok iz občine Trbovlje. Zanima me tudi, katero področje in katere postavke znotraj področij so najšibkejše in ali obstajajo razlike med govorno-jezikovnim razvojem dečkov in deklic. Rezultati raziskave so pokazali, da med otroki iz obeh občin ni zaznati statistično pomembnih razlik na področju govora, jezika, razumevanja in govorno-jezikovne razvitosti. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med rezultati dečkov in deklic. Preko rezultatov raziskave sem ugotovila tudi, da spol ne vpliva na razumljivost govora. Med dečki in deklicami ni razlik v razumljivosti njihovega govora. Obstaja pa statistično pomemba povezava med spolom in zatikanjem. Zatika se več dečkom kot deklicam. Z raziskavo sem ugotovila tudi, na katerih področjih so od pet- do šestletni otroci najšibkejši in bom lahko v praksi tem področjem posvečala več pozornosti. Vzgojiteljem bom lahko svetovala igre in dejavnosti, ki spodbujajo šibkejša področja.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:govor
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/RUL-80042 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:10866761 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.01.2016
Število ogledov:830
Število prenosov:112
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Preschool teachers opinion analysis on speech and language of 5–6 year-olds in Zasavje
Izvleček:
In my master thesis I analyze opinion of preschool teachers about speech and language of 5–6 year-olds in Zasavje. In the theoretical part I focus on defining speech, language and communication. I focus on factors that affect speech and language development. I am also exploring speech and language development scales in preschool period. My research mainly focuses on expectations of five to six year old children about speech and language. For my research I distributed 100 evaluation sheets to 10 different preschool teachers in 2 kindergartens in Zasavje. In my research I am trying to find out differences between children from kindergarten Zagorje ob Savi and kindergarten Trbovlje. I want to find out which fields are the weakest and if there are differences between boys and girls. Results show that there are no statistically proven differences in speech, language and understanding between children from municipality Zagorje ob Savi and children from municipality Trbovlje. I found no statistically proven differences on speech and language between boys and girls. I found out that speech of boys is equally understandable as speech of girls. Results show that less girls have problem with fluency of their speech. More boys show signs of stuttering. This study has shown me fields that are less developed. I will dedicate more attention to these fields in future practice. I will also advise on games and activities for preschool teachers that stimulate speech and language of preschool children.

Ključne besede:speech

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj