izpis_h1_title_alt

Otrokovo poznavanje koncepta tiska (knjige) kot pomemben del zgodnje pismenosti
ID Skubic, Darija (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-UHHSVOHU Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek govori o problematiki zgodnje pismenosti v Sloveniji, še posebej o otrokovem poznavanju koncepta tiska in knjige. Najprej so opredeljeni pojmi pismenost, porajajoča se pismenost in zgodnja pismenost. V nadaljevanju je prikazan eden izmed instrumentov za ugotavljanje oz. preverjanje otrokovega poznavanja koncepta tiska in knjige. Sledi predstavitev raziskave, v kateri smo ugotavljali zavedanje koncepta knjige in tiska kot pomembnega dela zgodnje pismenosti 535 pet- in šestletnih otrok, vključenih v 25 naključno izbranih slovenskih vrtcev. Rezultati so pokazali, da se več kot polovica vprašanih otrok zna orientirati v knjigi in da več kot polovica otrok razlikuje med slikami in besedilom, pozna smer tiska, pozna začetek in konec knjige ter zna uporabljati knjižno terminologijo. Z rezultati ne moremo biti zadovoljni, zato predlagamo metodo t. i. poudarjenega ozaveščanja tiska, s katero vzgojiteljica oz. vzgojitelj spodbuja otrokovo poznavanje tiska.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tisk, knjiga, koncept, pismenost, otroci, Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
Leto izida:2013
Št. strani:Str. 45-58, 100
Številčenje:Letn. 58, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-79384 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.011.3-051:37.014.22
ISSN pri članku:0021-6933
COBISS.SI-ID:9884489 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.12.2015
Število ogledov:1677
Število prenosov:178
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:Jez. slovst.
Založnik:Založba Univerze v Ljubljani, Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:746756 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article deals with the topic of early literacy in Slovenia, focusing on the childs familiarity with the concept of print and the book. The first section sets out to define the notions of literacy, nascent literacy and early literacy. In the continuation, the article presents one of the instruments for assessing or verifying the childs familiarity with the concept of print and the book. It then goes on to present the results of research into the awareness of the concept of print and the book as an important aspect of early literacy in 535 children aged 56 years who attend 25 randomly selected Slovenian kindergartens. The results show that more than half of the children are able to grasp the structure of a book, and that more than half of them are capable of distinguishing between pictures and text, of recognising the direction of the print, and of determining the beginning and the end of a book, as well as being able to use literary terminology. As these results are unsatisfactory, we suggest adopting the method of so-called emphasised awareness-raising in the field of printed books, whereby the educator encourages the childs familiarity with print.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj