Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv vključevanja pojmovne mape v pouk in s tem na reševanje nalog s področja organskih kemijskih reakcij. V prvi stopnji raziskave je bila izdelana pojmovna mapa za reakcije ogljikovodikov, organskih halogeniranih in kisikovih spojin. V drugi stopnji je bila izdelana pojmovna mapa uporabljena pri pouku. Njen vpliv na razumevanje organskih kemijskih reakcij je bil preizkušen na vzorcu 186 dijakov (povprečna starost 17,8 let). Dijaki so bili razdeljeni v kontrolno (88 dijakov) in eksperimentalno skupino (98 dijakov). Dijaki obeh skupin so bili izenačeni v stopnji formalno logičnega mišljenja in srednje ocene iz kemije. Kot kvantitativen inštrument za merjenje vpliva uporabe pojmovne mape je bil uporabljen preizkus znanja, sestavljen iz {tirih problemov, ki so vključevali več podproblemov. Vsebina preizkusa znanja je pokrivala organske kisikove spojine glede na gimnazijski u~ni na~rt. Analiza rezultatov reševanja preizkusa znanja kaže med kontrolno in eksperimentalno skupino statisti~no pomembno razliko (kontrolna skupina M = 13,6; SD = 7,93, eksperimentalna skupina M = 15,9; SD = 6,33; p = 0,03). Izdelana pojmovna mapa je vplivala na učinkovitejše povezovanje pojmov, kar je vplivalo na uspešnejše reševanje problemov.
|