izpis_h1_title_alt

Razširjenost računalnikov in interneta med osnovnošolskimi maturanti v Sloveniji
ID Podovšovnik, Eva (Avtor), ID Kramberger, Anton (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/dr/dr46-47PodovsovnikKramberger.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek uvede interdisciplinarni koncept širjenja tehnologij, utemeljen na sociološki in ekonomski tradiciji raziskovanja, s čimer opozarja tudi na kompleksnost v vplivu ekonomskih in neekonomskih faktorjev na sam proces širjenja. Članek se nato zoži na empirično raziskavo naslednjih razsežnosti procesa širjenja računalnikov in interneta (R&I) med generacijo mladih v Sloveniji (zaključili osnovno šolo v letu 2003, dvostopenjski slučajni vzorec,n = 885 oseb): dostopnost R&I tehnološke opreme, splošni odnos mladine do teh tehnologij, zgodnja poklicna motiviranost za učenje z R&I, grafične prezentacije konceptnih map mladine na temo "Računalniki v mojem svetu", pogostost rabe teh tehnologij, v kombinaciji z zahtevnostjo uporabljanih R&I aplikacij, samoocena doseženega znanja o R&I. Ugotovitve parcialnih empiričnih analiz kažejo, da je sama dostopnost teh tehnologij za proučevano mladino sicer izjemno velika, da pa v ostalih proučevanih razsežnostih deleži tistih oseb, ki so aktivno vključene v podprocese širjenja te tehnologije, precej naglo upadajo. Tudi osnovna fenomenografska analiza konceptnih map (tako glede števila in vsebine različnih objektov kakor tudi glede števila in vsebine različnih povezav med njimi) razkrije, da ima mladina v Sloveniji v primerjavi z angleško mladino podobne starosti v povprečju znatno manj ustvarjalno predstavo o potencialih te tehnologije, saj tehnični vidiki njene rabe daleč prevladujejo nad socialnimi.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2004
Št. strani:Str. 81-108
Številčenje:Letn. 20, št. 46/47
PID:20.500.12556/RUL-7120 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316
ISSN pri članku:0352-3608
COBISS.SI-ID:23605341 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:982
Število prenosov:176
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Družboslovne razprave
Skrajšan naslov:Družbosl. razpr.
Založnik:Slovensko sociološko društvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0352-3608
COBISS.SI-ID:7530242 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
The article introduces interdisciplinary concept of technology diffusion, basedon economic or sociological tradition, emphasizing the importance of both economic and non-economic factors of the process of diffusion. The article is then focused on empirical analysis of the following dimensions of the process of computers and internet (C&I) diffusion among a selected generation of pupils in Slovenia (those who left elementary schools in 2003, two-stage random sample, n = 885 pupils): access to C&I, general attitudes towards C&I, early occupational motivations for learning with C&I, graphical presentations of concept maps on the theme "Computers in my world", frequency of C&I usage in combination with advance level of the used C&I applications, self-evaluation of the achieved C&I knowledge. Findings reveal that access of the youth to the mentioned technologies is already almost complete, while the shares of their active inclusions in other dimensions of the C&I diffusion decrease quite rapidly. Initial phenomenographic anaysis of concept maps (concerning the number of diverse objects and the number of diverse links among them as well as their contents) also found that in comparison to Britishpupils of similar age the Slovenian pupils lack a more creative immagination of how to use this technology: namely, they have technical rather than social perception of it


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj