izpis_h1_title_alt

Razvoj plezanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
ID Šuster, Ana Marija (Avtor), ID Gregorc, Jera (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2760 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, ali Delecatova teorija premikanja telesnih udov, ki pravi, da se filogeneza ponovi v ontogenezi, drži tudi za plezanje. V prvem delu smo poiskali teoretična spoznanja na področju gibalnega razvoja (Delecatova teorija) o plezanju in poiskali dosedanje raziskave na področju otrokovega gibalnega razvoja. V drugem delu smo analizirali dobljene podatke, ki smo jih dobili z opazovanjem v vrtcu. Opazovali smo 120 otrok starosti od dveh do petih let v dveh različnih vrtcih (v enem vrtcu smo opazovali v dveh različnih enotah). V vsakem vrtcu smo opazovali vse starosti otrok, vsake starosti po deset otrok, in sicer pet dečkov in pet deklic. Opazovali smo jih pri plezanju po navpičnem letveniku navzgor in navzdol. Rezultate smo si beležili in jih nato analizirali. Analizirali smo jih glede na postavljene hipoteze, in sicer smo želeli ugotoviti, ali je filogenetsko pogojeno in ali obstaja vzorec, kako se razvija. Primerjali smo rezultate glede na spol, starost in glede na vrtec, iz katerega prihajajo otroci. Ugotovili smo, da smo v raziskavi zajeli zelo majhen vzorec otrok, zato rezultatov ne gre posploševati. Pridobljeni rezultati pa kažejo, da vsi otroci bolje plezajo gor kot dol, kar smo tudi predvidevali. Ugotovili smo, da štiriletniki in petletniki v povprečju plezajo na višji stopnji kot otroci stari dve in tri leta. Z našo raziskavo smo tudi ugotovili, da med štiriletnimi dečki in deklicami ni razlike v plezanju po letveniku navzgor in navzdol in da ne obstajajo statistično pomembne razlike glede na vrtec (izkušenjsko bogatejši, revnejši), iz katerega otroci prihajajo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:plezanje
Vrsta gradiva:Višješolska diplomska naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[A.M. Šuster]
Leto izida:2015
Št. strani:V, 42 str.
PID:20.500.12556/RUL-70168 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2.016:79(043.2)
COBISS.SI-ID:10508617 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:2267
Število prenosov:245
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Development of climbing in the preschool period
Izvleček:
The purpose of the diploma thesis has been to research if Delecat theory of moving body limbs, which says that phylogenesis repeats in ontogenesis, is true for climbing as well. In the first part of the thesis, we have researched some theoretical findings at the area of motion development (Delecat theory) about climbing and find out about previous researches for the area of child's motion development. We have analysed the data we have got observing in the kindergarten. We have been observing 120 children aged two to five in two different kindergartens (we have been observing two different units in one kindergarten). We have been observing children of all ages, each age 10 children (five boys and five girls). We have been observing them while they have been climbing the vertical ladder up and down. The results have been noticed and later analysed as well. We have analysed the results according to the stated hypotheses (we wanted to know if it is phytogenetically dependent and if there is a sample how it develops. We have compared the results according to gender, age, and according to the kindergarten where children come from.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj