izpis_h1_title_alt

Povezanost sodelovanja med šolo in starši z učenčevo šolsko uspešnostjo : magistrsko delo
ID Confidenti, Marjanca (Avtor), ID Čuk, Miran (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2721 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Dobro sodelovanje med šolo in domom, torej med učitelji in starši, sodi med pomembne dejavnike kakovostnega vzgojno-izobraževalnega dela. Učitelji pogostokrat že pri vstopu v šolo opozarjamo na razlike v učnih sposobnostih učencev, saj so le-te deloma pogojene s procesi zorenja. Samo vplivanje nanje ni mogoče, ker gre za genetsko opremljenost; bolj jih pogojujejo učne danosti v družini. Tega ne smemo razumeti, kot da se otroci v šoli malo učijo, ampak pomeni to, da se v šolah več učijo tisti učenci, katere starši neposredno ali posredno podpirajo. Šolski uspeh otroka je tudi uspeh staršev. V raziskavi smo predpostavko, da obstaja povezava med sodelovanjem šole, doma in učenčevo šolsko uspešnostjo, skušali empirično dokazati oziroma potrditi. V vzorec so vključeni otroci petih in šestih razredov OŠ Griže in OŠ Mozirje. Za potrebe raziskave je uporabljen splošni vprašalnik, izdelan na osnovi demografskih spremenljivk o anketirancih, semantičnega diferenciala stališč ter šolske uspešnosti učenca, ki ga bomo merili z modusom in mediano. Za izvedbo raziskave smo pridobili dovoljenje staršev in zagotovili zaupnost podatkov. Uporabljene so različne statistične metode obdelave podatkov z uporabo statističnega paketa SPSS, preverjene so vse pomembne merske karakteristike instrumenta: veljavnost, zanesljivost in objektivnost. Raziskava je potrdila našo splošno hipotezo, da med ocenami odnosa med različnimi deležniki in sodelovanja med njimi ne prihaja do statistično značilnih razlik, tako da lahko trdimo, da anketiranci ne glede na njihov status enako ocenjujejo svoj odnos do drugih deležnikov v šolskem procesu. Iz rezultatov raziskave tudi izhaja, da zadovoljstvo s svojim sodelovanjem v šoli najvišje ocenjujejo učitelji, nekoliko manj pa starši. Najkritičnejše izmed vseh treh anketiranih skupin pa zadovoljstvo s svojim sodelovanjem ocenjujejo učenci. Vendar pa med povprečnimi vrednostmi posameznih analiziranih skupin ne prihaja do statistično značilnih razlik, tako da lahko za vse tri analizirane skupine ugotovimo, da približno enako ocenjujejo zadovoljstvo s sodelovanjem v šoli. Rezultati raziskave so tudi pokazali, da medsebojno sodelovanje z učitelji in s starši najvišje ocenjujejo učenci. Nekoliko manj so z medsebojnim sodelovanjem z učenci in učitelji zadovoljni starši. Najkritičnejše oziroma najnižje od vseh treh anketiranih skupin pa sodelovanje z učenci in njihovimi starši ocenjujejo učitelji. Rezultati raziskave niso potrdili predpostavke, da obstaja povezava med oceno kakovosti sodelovanja in učenčevo šolsko uspešnostjo, saj z uporabljeno statistiko nismo uspeli ugotoviti statistično značilne povezanosti med tema dvema spremenljivkama. Kljub vsemu pa lahko ugotovimo, da je samo dobih sedem odstotkov manj uspešnih učencev (v šestem razredu) kakovost sodelovana ocenilo z najvišjo oceno sodelovanmja, med bolj uspešnimi učenci pa je bilo takšnih kar dobra petina vseh bolj uspešnih učencev. Ker pa je bil vzorec majhen, do statistično zančilnih razlik ni prišlo, zato hipeteze o povezanosti kakovosti sodelovanja in uspešnostjo učencev, ki izhaja iz naslova naloge, nismo mogli potrditi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:družina, stališča, semantični diferencial, partnerski odnos
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[M. Confidenti]
Leto izida:2014
Št. strani:167 str.
PID:20.500.12556/RUL-69296 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.064.1:37.091.262(043.2)
COBISS.SI-ID:10415945 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1559
Število prenosov:190
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:How teacher - parent cooperation is associated with the child’s school performance
Izvleček:
Good cooperation between the school and parents is an important part of educational process. Teachers often note, that children, who are just entering school, have different learning abilities. Namely, these are conditioned by the maturation processes. They cannot be influenced, as they are genetically determined, but they are more likely to be conditioned by the family’s learning resources. It is not that the children don’t learn at school, it is just that the children whose parents are very supportive, learn more. The child’s school performance is therefore correlated with their parents’ performance. My research is trying to prove the assumption, that the cooperation between the school and parents is essential for the child’s school performance. The sample included 5th and 6th grade students from Primary School Griže and Primary School Mozirje. The questionnaire used for the research was made on the basis of demographic variables of respondents, semantically different views and the student’s school performance, which will be measured by mode and median. We obtained parental permission and assured anonymity. We included different statistical methods for data processing by using statistical package SPSS, and we also checked the metric characteristics: validity, reliability, and objectivity. The research confirmed our hypothesis, that the respondents, regardless of their status, properly evaluate their relationship regarding other participants in the educational process. The results of my research show, that the teachers are more satisfied with the teacher - parent cooperation than the parents. The students were the most critical. Due to the very small differences, we can estimate, that all three participants were equally satisfied with the cooperation. The research shows, that students positively assessed the cooperation between their parents and their teachers. Parents weren’t so happy with the student - teacher collaboration, while the teachers have a negative opinion of the student - parent relationship. We were not able to confirm the hypothesis from the title of my master’s thesis. The sample was too small.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj