izpis_h1_title_alt

Novo pojmovanje otroštva kot posledica spreminjanja spolnih vlog : diplomsko delo
ID Modic, Katja (Avtor), ID Gaber, Slavko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2591 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Spolne vloge so posledica in odraz sprememb v družbi. Enakopraven položaj žensk pripomore k njihovemu večjemu uveljavljanju v sferi dela, ki je en izmed pomembnejših dejavnikov na področju oblikovanja spolnih vlog. Zaznavamo počasno, a vendar očitno vstopanje moških v zasebno sfero. Udeleženi so predvsem pri skrbstvenih aktivnostih, ki so omejene na skrb za otroke. Asimetrija med spoloma je še vedno prisotna, tako v javni kot tudi v zasebni sferi, do večjih premikov še ni prišlo. Ženske so si z emancipacijo pridobile pomembno mesto v družbi, ki ga nikakor ne želijo zapraviti. Njihova ozaveščenost prehiteva družbeno stanje, zaradi želje po uspehu na trgu dela se doma ne udejstvujejo več v tolikšni meri kot nekoč. Reprodukcija ni več vloga, ki bi bila prioriteta med življenjskimi poteki žensk, namesto tega materinstvo skrbno načrtujejo. Aktivno vključevanje žensk v javni sferi dela prinaša posredno, prek sprememb v družinskem življenju, nove oblike starševstva (novo materinstvo, novo očetovstvo) in drugačno pojmovanje otroštva (protektivno otroštvo). Zahteve starševstva, ki jih novi pojavi prinašajo s seboj, so čedalje večje, spremembe se posledično odražajo tudi v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, natančneje v vrtcih. Zaznati je porast zahtev staršev do vzgojiteljev in spreminjanje otrok. Posledice se kažejo tako v vzgojnih stilih, kot tudi v pričakovanjih staršev na eni strani in skozi njihovo nemoč na drugi strani.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:spolne vloge, starševstvo, spremenjena pričakovanja staršev
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[K. Modic]
Leto izida:2014
Št. strani:41 str.
PID:20.500.12556/RUL-69228 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.362.1:305(043.2)
COBISS.SI-ID:10273609 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:976
Število prenosov:201
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:New perception of childhood as a result of changing gender roles
Izvleček:
Gender roles are a result and reflection of social change. Owing to gender equality, women are rising to prominence in the area of work, which is one of the significant factors influencing the formation of gender roles. We can observe men slowly entering the private sphere where they are involved in activities limited to taking care of their children. Nevertheless, the asymmetry between the genders persists in both public and private life; the situation has not changed dramatically. However, the emancipation has enabled women to achieve an important position in the society and they are obviously reluctant to lose it. Their awareness of the issue is outrunning the current situation in the society. Striving for success in the labour market, women are now less active at home than they were in the past. Reproduction is no longer a priority in women’s life; instead, they plan their family carefully. As a result of active participation of women in the public area of work, indirect change in family life gave rise to new types of parenthood (new motherhood, new parenthood) and a different attitude towards childhood (protective childhood). Moreover, the resulting new requirements of parenthood are increasingly demanding and exert influence on educational institutions, especially kindergartens. Parents tend to demand more from kindergarten teachers, while children are also changing. The consequences are visible in educational styles, the expectations of parents and their powerlessness.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj