izpis_h1_title_alt

Pomen barvnega kroga Johannesa Ittna za likovno izobraževanje : diplomsko delo
ID Opalk Knavs, Tina (Avtor), ID Selan, Jurij (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Tomšič Amon, Bea (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2551 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Napredek v znanosti je v 19. stoletju je pripeljal do znanstveno pravilnih primarnih barv, ki so bile drugačne od tradicionalnih likovnih primarnih barv. Danes pri snovnem barvnem mešanju zato poznamo znanstveno »napačne« likovne primarne barve (RYB) ter znanstveno pravilne subtraktivne primarne barve (CMY). Likovne primarne barve nam ne omogočajo eksaktnega mešanja barvnih snovi v vse ostale barve in so zato fizikalno gledano »napačne«. Imajo pa zato za likovnike močno tradicionalno in simbolično vrednost. V diplomskem delu zato raziščem problematiko odnosa med likovnimi in subtraktivnimi primarnimi barvami na primeru barvnega kroga Johannesa Ittna. Razlog za različen pogled likovnih umetnikov in znanstvenikov na problematiko primarnih barv je v razumevanju njihove namembnosti. Glede na izbor primarnih barv se razlikujejo tudi likovni in subtraktivni barvni krogi. Najbolj znan likovni barvni krog, ki ga je ustvaril Johannes Itten in se ga uporablja v izobraževalne namene, izvorno temelji na likovnih primarnih barvah. Zaradi tega je bil s strani znanosti v zgodovini večkrat kritiziran, v izobraževalne namene pa popravljen s subtraktivnimi primarnimi barvami. Pri analizi učbenikov za likovno izobraževanje, sem ugotovila, da se v njih pojavlja popravljen Ittnov barvni krog s subtraktivnimi primarnimi barvami. Korekcija likovnih primarnih barv (RYB) za subtraktivne primarne barve (CMY) je z vidika likovnega ustvarjanja neupravičena. Na osnovi teoretičnih spoznanj zato na koncu podam didaktične smernice za vključevanje Ittnovega barvnega kroga v likovno izobraževanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:primarne barve, barvni krog, Johannes Itten
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[T. Opalk Knavs]
Leto izida:2014
Št. strani:38 str.
PID:20.500.12556/RUL-69189 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.017.4:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:10251849 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:2120
Število prenosov:232
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The meaning of Johannes Itten's color wheel for art education
Izvleček:
Progress in science in the 19th century have shown the scientific correct primary colors are different from the traditional art primary colors. Today in substance color mixing we know scientific »wrong« art primary colors (RYB), and scientific correct primary colors (CMY). Artistic primary colors don't give us exact color mixing substances in all other colors and are therefore from physically point of view "wrong" primaries. However, for artists they have strong traditional and symbolic value. In the thesis, therefore, I explore the issue of the relationship between artisctic and scientific primary colors on the case of Johannes Ittna color wheel. The reason that artists and scientists have diferent view on issue of primary colors is in their use. Depending on the choice of primary colors is also different color wheel. The most famous artistic color wheel, which was created by Johannes Itten and is used for educational purposes, is original basing on the art primary colors. This is the reason whay his theory was much criticised by scientists and in educational purposes corrected by subtractive primary colors. In the analysis of textbooks for art education, I realized that corrected Itten's colored circle with a physical primary color occurs in them. Uncertainties about Itten's color wheel has been transferred in textbooks for art education. Correction of art primary colors (RYB) for subtractive primary colors (CMY) from artistic expression point of view is unjustified. On the basis of theoretical knowledge so in the end I make a didactic guidelines for the integration of Itten's color wheel in art education.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj