izpis_h1_title_alt

Čustva v religijskih institucijah - med avtentičnostjo doživljanja posameznika in "kremplji" organizacije
ID Kramžar-Klemenčič, Vida (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip20021KramzarKlemencic.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Religijo si lahko predstavljamo brez Boga, ne pa brez čustev. Religiozno čustvovanje je eden pomembnih kriterijev razlikovanja "pravega" od "nepravega" vernika. Tako se na tej podlagi tudi vzpostavlja razlika med emotivnim posameznim vernikom in racionalnimi principi njegove organizacije. Vendar pa so emocije povezane z doživljanjem in imajo zato združujoč karakter.Ker jih lahko doživljamo na enak način, jih lahko doživljamo tudi skupaj - v nekaterih religijskih gibanjih, ki smo jih imenovali psihosocialna gibanja, se čustveno doživljanje tako intenzivira, da pomeni njihovo najvidnejšo značilnost. V takšnih ekstremnih primerih je dobro vidno, da so emotivni procesi bistvenega pomena za konsolidacijo religijskih organizacij, kot tudi za izgradnjo njene identitete, za njen razvoj. Vendar se to ne dogaja avtomatsko, artikulacijo čustvovanja usmerjajo profesionalci, ki so zadolženi za upravljanje s čustvi. Njihovo najpomembnejše orodje je ritual, ki ga je R. Collins označil kot emotivno tehnologijo. V zgodovini religioznih ritualov so se pokazali kot izjemni marketinški strokovnjaki. Kljub temu, da je v zvezi z upravljanjem s čustvi pomemben tudi manipulativni vidik, pa moramo vedeti, da upravljanje s čustvi ni nujno vedno neproduktivno, ampak lahko pomeni zadovoljitev določenih potreb posameznika kot tudi razrešitev konfliktov na družbenem nivoju.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2002
Št. strani:Str. 133-154
Številčenje:Let. 39, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-5640 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.334
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:21124445 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:390
Število prenosov:62
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
Religion may be presented without God, but not without feelings. Religious feelings are one of the important criteria for differentiating between "real" and "false" believer. On this foundation the difference is made between an emotional individual believer and a rational principle of his organization. Inspite of this, emotions are connected with experiences and thus have a unitive character. As we experience them in the same way, we can also experience them together - in some religious movement - the so-called psychosocial movements. Emotional experiences are so intense, that they are their most visible characteristic. In such extreme cases it is very well seen that emotional processes are essential for the consolidation of religious organization and also for the construction of its identity, for its development. However, this does not happen automatically, articulation of sentiments is directed by professionals who are in charge of emotional management. In the history of religious ritual they demonstrated themselves as exceptional market professionals. Although the emotional manipulation is important, we should know that emotional management is may be productive; it can also mean a satisfaction of certain individual needs as well as the solving of conflicts on the social level.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj