Članek obravnava vlačenje lesa z zgibnim traktorjem WOODY 110 navzgor, in sicer spremembe tehničnih parametrov: zdrsa, navora, vlečne sile in razporeditve teže traktorja z bremenom v zadnjih treh metrih vlačenja, ki smo ga imenovali območje ustavljanja zaradi preobremenitve. Poskus je potekal na konkavni vlaki, kjer se je traktor, ki je bil obremenjen s štirimi osemmetrskimi jelovimi hlodi, zaustavil pri naklonu 32 %, ko je vlačil les z debelim koncem naprej, in nekaj prej, ko je vlačil les s tankim koncem naprej.Breme je pri vlačenju z debelim koncem naprej tehtalo 31,69 kN, pri tankem koncu naprej pa 33,53 kN. Merjene hitrosti so skoraj do zadnjega metra pokazale majhne spremembe, nato pa so ob zaustavitvi hitro upadle. Pri nekaterih tehničnih parametrih prav tako skoraj do konca zaustavitve ne prihaja do bistvenih sprememb. Izjema je zdrs, ki v območju ustavljanja naraste, in navor spredaj, ki v tem območju upade. Rezultati kažejo, da je hidrostatski prenos učinkovit, saj z razmeroma dobro kontroliranim zdrsom (vrednosti zdrsa narastejo šele v zadnjih treh metrih, kar je enako približno polovici dolžine traktorja) prispevajo k manjšim poškodbam tal.
|